سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا مقامات صهیونیست را از تصمیم خود درباره مکانیسم ماشه مطلع کرد

مقامات صهیونیستی اعلام کردند که کاخ سفید آن‌ها را در جریان تلاش آمریکا برای فعالسازی مکانیسم ماشه علیه ایران قرار داده‌ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری والا، منابع صهیونیستی اعلام کردند که کاخ سفید، رژیم صهیونیستی را در جریان جزئیات تصمیم خود درباره فعال کردن مکانیسم ماشه قرار داده است.

آمریکا در نظر دارد طی اقدامی غیرقانونی با فعال کردن مکانیسم ماشه، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را که پیش از امضای برجام وجود داشتند، مجددا فعال کند. به گفته مقامات صهیونیستی، دولت ترامپ روز پنجشنبه «مکانیسم ماشه» را فعال خواهد کرد. 

اظهارات مقامات صهیونیستی در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش طی کنفرانس خبری با همتای عراقی خود از اظهارنظر درباره زمان فعال شدن مکانیسم ماشه خودداری کرد.

او در این خصوص گفت: «درباره تقویم زمانی آن مطلب تازه‌ای ندارم که اعلام کنم».

آمریکا که ماه‌ها در تلاش بود تا اجماعی جهانی را علیه ایران تشکیل دهد و سایر کشورها را به تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران راضی کند، نهایتا شکست سختی را در شورای امنیت متحمل شد تا جایی که کشور دومینیکن تنها آمریکا را همراهی کرد. 

اکنون که آمریکا در پی یکجانبه گرایی در شورای امنیت شکست خورده، قصد دارد تا ضمن فعال کردن مکانیسم ماشه، تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند. اقدام آمریکا در این باره در حالی است که واشنگتن دیگر عضوی از برجام نیست و نمی‌تواند به مفاد این توافق مراجعه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
امین
۰۳:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
امروز کامالا هریس معاون بایدن گفته :
-مقابله با نفوذ ایران در منطقه و جهان یک مسئله غیر حزبی است .
!!!!! فهمیدید چیشد؟؟؟؟؟؟؟
سیاست آمریکا در قبال ایران عوض نمیشه
ناشناس
۰۳:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
آمريكاييا فقط حق دارن توي يك جاده يك طرفه حركت كنند و اونم افزايش تحريمها عليه ماست و حق ندارن غير از اين سياست ديگه اي رو انتخاب كنن