وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد امروز نخستین نشست مجازی کارگروه تجارت بشردوستانه سئول و تهران برگزار و درباره گسترش تجارت انسان‌دوستانه میان دو کشور مذاکره می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد امروز (سه شنبه) نخستین نشست مجازی کارگروه تجارت بشردوستانه با تهران از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

ماه گذشته در یک نشست ویدئو کنفرانسی در سطح مقامات رده بالا از دو کشور برای راه اندازی چنین کارگروهی توافق حاصل شد. قرار است اقلام و موارد ضروری به ویژه تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مبارزه با کرونا علی‌رغم تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا به ایران صادر شود.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که در جلسه روز سه شنبه، دو طرف قصد دارند درباره اولویت‌های صادراتی به ایران، رویه‌های تجارت و چگونگی بهره برداری از بستر تازه ایجاد شده برای گفتگو بحث کنند.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرده است «دولت ما به همکاری‌های روان با آژانس‌های مرتبط و رایزنی‌های فعال با ایران برای حمایت از شرکت‌هایمان که به دنبال ورود به بازار ایران برای تامین اقلام بشردوستانه مانند دارو و تجهیزات پزشکی هستند، ادامه خواهد داد.»

به نوشته یونهاپ، قرار است در این نشست وزارتخانه‌های امور خارجه، بهداشت، دارایی، صنایع و همچنین سایر آژانس‌های مرتبط از طرف کره جنوبی حضور داشته باشند و از طرف ایران نیز مقامات بهداشتی، غذا و دارو باشند.

در اواخر ماه مه، کره جنوبی محموله دارویی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار را به ایران ارسال کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که واشنگتن با ارائه یک مجوز ویژه، اجازه برخی تعاملات بشردوستانه با ایران را صادر کرد.

کره جنوبی با توجه به وخیم‌تر شدن شرایط شیوع ویروس کرونا، در نظر دارد صادرات بشردوستانه به ایران را به حدود ۲ میلیون دلار برساند که بخشی از آن شامل کیت‌های تست کرونا و سایر تجهیزات است.

در اوایل ماه گذشته، سئول یک تیم بین سازمانی با هدف گسترش تجارت بشردوستانه با ایران را راه اندازی کرد و یک سری جلسات توجیهی برای شرکت‌های محلی به منظور کمک به آن‌ها برای از سرگیری تجارت با تهران برگزار کرد.

این در حالی است که دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی مجموعا به ارزش ۷ میلیارد دلار از سپتامبر ۲۰۱۹ به بهانه تحریم‌های آمریکا بلوکه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
آزموده را آزمودن خطاست
آخرین اخبار