سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۴۳ تن عسل از آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از صادرات ۴۳ تن عسل در چهار ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، بهروزین سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از یکی از بزرگترین زنبورستان‌های استان در دریان شبستر، گفت: تعداد یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار کندوی مدرن و ۲۵۰ هزار کندوی بومی در استان وجود دارد.

او افزود: استان آذربایجان شرقی با تولید سالانه ۱۵ هزار تن عسل، دارای رتبه دوم کشور بوده و ۱۴ هزار زنبورستان و زنبوردار در آمارگیری سالانه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی شناسایی شده‌اند.

بهروزین با بیان اینکه در چهار ماهه اول سال ۹۸، حدود ۴۸ تن صادرات عسل به کشور‌های عراق، مالزی، لبنان، امارات و کانادا داشتیم که این مقدار در مدت مشابه سال ۹۹ با وجود محدودیت‌های کرونایی به ۴۳ تن عسل رسیده است،گفت: صادرات عسل در مجموع سال ۹۸ نیز حدود ۱۱۶ تن بود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، افزود: هر کسی که علاقه به زنبورداری داشته باشد، می‌تواند در منطقه‌ای با آب و هوای مساعد اقدام به خرید کندو و پرورش عسل کند؛ یک زنبوردار حداقل باید ۴۰ کندوی مدرن داشته باشد تا در سامانه پهنه‌بندی ثبت شود.

او در خصوص تسهیلات ارائه شده به زنبورداران، گفت: زنبورداران می‌توانند از طریق سرمایه در گردش و از محل تبصره ۱۸، تسهیلاتی با درصد‌های ۱۲ تا ۱۸ نسبت به مناطق با برخورداری مختلف دریافت کنند البته براساس ابلاغ جدید وزارت، مقرر شده تسهیلاتی با کارمزد ۱۸ درصد برای خرید کندو به زنبورداران دارای پروانه اعطا شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.