سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 برگزاری پنجاه و هشتمین همایش ملی جایزه «بنیاد البرز»

پنجاه و هشتمین همایش ملی جایزه «بنیاد البرز» به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در مراکز استان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حیدر ارشدی  مدیرعامل و رییس بنیاد جایزه البرز در این همایش در خصوص عملکرد این بنیاد توضیحاتی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: در راستای تجلیل از نخبگان، یک همایش علمی استانی در مورد کلان‌ترین موقوفه کشور، موقوفه "خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی" کلید خورده و در آینده‌ای نزدیک با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: همایش بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در راستای شناسایی موقوفات خواجه رشید الدین فضل‌الله همدانی و با محوریت وقف و علم الأدیان کلید خواهد خورد.

او  در ادامه از منتخبان جایزه علمی البرز تجلیل کرده و تاکید کرد: امید است شاهد گسترش روز افزون علم و دانش در جامعه باشیم.

دراین مراسم ، شش منتخب این جایزه علمی در استان که دانشجویان رشته‌های "پزشکی، مهندسی عمران، روانشناسی تربیتی، مهندسی برق و معماری" بودند، در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تجلیل شدند.

‌"رضا پیوندی" دانشجوی کارشناسی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی مراغه بااشاره به  مقالات ملی و بین‌المللی متعددی در همایش‌های مختلف و نشریات دارد، گفت:این جایزه را یک توفیق بزرگ می‌دانم و احساس می‌کنم مسئولیت جدیدی بر عهده‌ام گذاشته شد تا این مسیر را با پشتکار و اراده بیشتری دنبال کنم.

او هدف خود از فعالیت‌های علمی را خدمت به جامعه و تعالی کشور عنوان کرد و گفت: به عنوان یک دانشجو تلاش می‌کنم تا بتوانم در حد و توان خود در جامعه موثر باشم؛ جایزه علمی البرز انگیزه مضاعفی به قشر علمی جامعه داده و نشان می‌دهد که عده‌ای هستند که دغدغه علم داشته و وجود این بنیاد، اتفاق مبارکی در کشور است.

"وحید مایلی" دیگر دانشجوی برگزیده است که دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش سازه دانشگاه تبریز بوده و تالیف یک عنوان کتاب، ارائه هفت مقاله در مجلات علمی و مدیرمسئولی یک نشریه تخصصی در حوزه عمران را در کارنامه خود داردافزود: بسیار خرسندم که منتخب این جایزه شدم و یقینا چنین حرکت‌هایی باعث خواهد شد تا شتاب علمی کشور سریع‌تر و پرقدرت‌تر شود؛ این جوایز موجب دلگرمی دانشجویان و محققان می‌شود تا در مسیر علم گام‌های موثرتری بردارند.

او با بیان این‌که از این پس با مسئولیت بیشتری در این مسیر حرکت خواهم کرد، افزود: وقف علمی برکات بسیاری در جامعه داشته و گام بسیار ارزشمندی است که زنده یاد حسینعلی البرز در راستای تاسیس بنیاد البرز برداشت.

جعفر بهادری دیگر دانشجوی منتخبی است که دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بوده و تالیف و ترجمه چهار عنوان کتاب، ارائه ۶۰ مقاله در مجلات علمی و کنفرانس‌های ملی و بین المللی، مشارکت در هشت طرح پژوهشی دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف را در کارنامه خود دارد؛گفت: دریافت این جایزه ارزشمند باعث شد تا انگیزه مضاعفی در راستای انجام فعالیت‌های علمی کسب کنم. تلاش خواهم کرد در عرصه‌های علمی و فرهنگی بیش از پیش موثر واقع شده و در مسیر رشد و تعالی کشورمان که آرزوی استاد البرز بود، حرکت‌های خویش را تداوم بخشم.

معصومه کریمی دیگر دانشجوی منتخب این جایزه بود، وی دارای مدرک دکتری مهندسی برق و قدرت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بوده و تالیف و ترجمه شش عنوان کتاب، ارائه ۳۴ مقاله در مجلات علمی و کنفرانس‌های ملی و بین المللی و ثبت دو مورد اختراع را در کارنامه علمی خود دارد؛ابرازکرد: با توجه به این‌که این جایزه با بررسی‌های علمی و بر مبنای سوابق علمی و پژوهشی به افراد منتخب اهدا می‌شود، جایزه بسیار ارزشمندی است و بنده نیز از دریافت این جایزه بسیار خرسندم و بیش از پیش در این راستا فعالیت خواهیم کرد.

محمدرضا دانشور دیگر منتخب این جایزه است که دانشجوی دکتری مهندسی برق و قدرت دانشگاه تبریز بوده و تالیف سه عنوان کتاب، ارائه ۱۸ مقاله در مجلات علمی و کنفرانس‌های ملی و بین المللی، برگزیده جایزه شهید احدی و ورود بدون کنکور به مقطع دکتری سال ۹۷ رل در کارنامه علمی خود دارد؛ او با ابراز خرسندی از دریافت جایزه البریز، اظهار کرد: قاعدتا چنین همایش‌هایی، انگیزه بزرگ و محرکی برای جامعه علمی کشور خواهد بود؛ باعث خرسندی است که فعالیت‌های علمی در جامعه در قالب وقف علمی دیده شده و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

مهناز پیروی دیگر منتخب جایزه البرز است که دارای مدرک دکتری معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بوده و ۹ مقاله علمی در مجلات علمی و کنفرانس‌های ملی و بین المللی، برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان سال ۹۶، و ۹۷، دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد تبریز در سال ۹۷ و ۹۸ را در کارنامه علمی خود دارد گفت: این جایزه در تشویق دانشجویان بسیار موثر بوده و بسیار خرسندم که زحمات علمی دانشجویان در قالب این وقف علمی، ارج نهاده شد.

 بنیاد البرز در سال ۱۳۴۲ توسط «مرحوم حسینعلی البرز» با هدف اشاعه فرهنگ علمی کشور تاسیس شده و در سال ۱۳۵۷ نیز به عنوان وقف علمی، به فعالیت‌هایش تداوم بخشید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.