سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فائقی: تاج در عقد قرارداد با ویلموتس نقش داشته است/ فدراسیون فوتبال ایران باید پول مربی بلژیکی را پرداخت کند

معاون سابق سازمان تربیت بدنی درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس توضیحاتی ارائه کرد.

سعید فائقی معاون سابق سازمان تربیت بدنی در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در پرداخت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به ویلموتس اظهار کرد: ما باید در قرارداد بستن با مربیان و بازیکنان دقت کنیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم. به هر حال محکومیت در پرونده ویلموتس نشان می‌دهد که مسئولان فوتبال بعضی مسائل را پیش بینی نکرده بودند.  

او درباره اینکه هنوز مقصر قرارداد ویلموتس مشخص نشده است، بیان کرد: به هر حال در بند اول قرارداد مشخص است که تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال با ویلموتس قرارداد را امضا کردند. همچنین رئیس فدراسیون فوتبال مسئول مستقیم اداره امور فدراسیون بوده و وظایف رئیس فدراسیون در اساسنامه ذکر شده است. تاج برای عقد قرارداد با ویلموتس به اروپا رفته بود.  

از مشاوران متخصص در زمان عقد قرارداد با ویلموتس استفاده نشد

فائقی گفت: به هر حال مربیان خارجی  زمانی که با ما قرارداد می‌بندند به خوبی شرایط کشورمان را می‌دانند که در پرداخت‌ها مشکلاتی داریم. همچنین در زمان عقد قرارداد با خارجی‌ها شفاف سازی صورت نمی‌گیرد و آن‌ها از این نقطه ضعف ما سوءاستفاده کرده و به فیفا شکایت می‌کنند و رای به نفع آن‌ها صادر می‌شود. علاوه بر این، ما از مشاوران باتجربه و متخصص در زمان عقد قرارداد‌ها استفاده نمی‌کنیم و دچار مشکل می‌شویم.  

فائقی درباره نقش مدیران در محکومیت در پرونده ویلموتس گفت: مشکل به وجود آمده مدیریتی است و قرارداد ۲ طرفه بسته می‌شود و کسی که با ویلموتس قرارداد بسته است باید پیش بینی‌های لازم را می‌کرد تا کمترین ریسک را داشته باشد. به هر حال قرارداد به صورتی بسته شده است که در فیفا محکوم شدیم. زمانی که مدیران فوتبال با ویلموتس قرارداد می‌بستند باید با افراد مطلع و آشنا به مسائل بین المللی و حقوقی مشورت می‌کردند که این کار را انجام ندادند.

احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد 

معاون سابق سازمان تربیت بدنی درباره اینکه مسببان قرارداد با ویلموتس باید غرامت سنگینی را پرداخت کنند، گفت: فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس محکوم شده است و مسئولیت پرداخت خسارت هم برعهده این فدراسیون است. به هر حال اگر فردی در عقد قرارداد با این مربی بلژیکی مسئولیت داشته و مشکل به وجود آورده، باید از او شکایت کنند تا در مراجع قضایی کشورمان محکوم شود. در مجموع فدراسیون فوتبال باید مبلغ جریمه را پرداخت کند و اگر واریز پول با تاخیر صورت بگیرد در آن صورت فوتبالمان تعلیق می‌شود.  

او افزود: ما نمی‌توانیم هر فردی که در بستن قرارداد با ویلموتس اشتباه کرده است را به راحتی مقصر بدانیم و آن شخص را مجبور  کنیم که پول  این مربی بلژیکی را  پرداخت کند. به هر حال اگر ویلموتس شکایت نمی‌کرد و جریمه نمی‌شدیم، هیچ وقت دنبال مقصر نبودیم.  

فائقی درباره اینکه امیدواری برای برنده شدن در دادگاه عالی ورزش وجود دارد، گفت: اگر دفاعیه خوبی تهیه کنیم، به طور حتم می‌توانیم در دادگاه عالی ورزش پرونده ویلموتس را به نفع خود پیش ببریم. به هر حال لایحه دفاعیه خوبی برای پرونده ویلموتس تدوین نکردیم که جریمه سنگینی هم شدیم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
برجام دوم
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
کاشکی فوتبالو تعلیق میکردن راحت میشدیم