سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی هندیجان:

هیات‌های عزاداری هندیجان نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند

حجت السلام رستمی گفت: مساجد و حسینیه‌ها و هیات‌های عزاداری ماه محرم در هندیجان نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

حجت السلام رستمی سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی هندیجان در حاشیه نشست هم اندیشی شبکه تبلیغی و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سمینار عاشورا، بال سبز مهدوی اوج گرفتن شیعه و برگرفته از مکتب عاشورا است.

او بیان داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و پیش رو بودن ماه محرم، عزاداری‌های سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با شور و شکوه و البته رعایت نکات بهداشتی در مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های عزاداری برگزار می‌شوند.

حجت السلام رستمی تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری و زنده نگه داشتن قیام و مکتب عاشورا اهمیت زیادی دارد و در ایام عزاداری رعایت نکات بهداشتی از سوی هیات داران و متولیان حسینیه‌ها رعایت خواهد شد، ضمن اینکه با همکاری متولیان و بانیان عزاداری آل الله می‌توانیم مراسم‌های باشکوه با حفظ سلامتی مردم برگزار نماییم.

حجت السلام و المسلمین حسینی امام جمعه هندیجان نیز به خبرنگار ما گفت: از ابتدای شروع بیماری ویروس کرونا، مراسم‌های مختلف فرهنگی و مذهبی به دلیل لزوم جلوگیری از شیوع این بیماری و کاهش آمار ابتلا به آن تعطیل شد، اما هم اکنون که برگزاری مراسم‌های ماه محرم و صفر بلامانع است، باید براساس مصوبات شورای بهداشت و ستاد مقابله با کرونا و رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برپا شوند.

او به عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  تاکید کرد و اظهار داشت: از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خواهشمندیم مراسمات عزاداری را براساس قوانین بهداشتی برگزار نمایند و حالا که توفیق اقامه عزا برای سید و سالار شهیدان و زنده نگه داشتن قیام عاشورا نصیب ما شده، نکات بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنیم تا از شیوع بیش از پیش بیماری منحوس کرونا در مراسم‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.