سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی از مرز ۷۰۰ عضو گذشت

۷۰۰ مجموعه آزمایشگاهی با اعتماد به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این شبکه پیوستند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وجود شبکه‌ای جامع از توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته و راهبردی نیازی بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تیرماه سال ۹۳ به آن پاسخ داد. ایجاد شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران که برای هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی پاسخ معاونت علمی و فناوری به این نیاز بود.

این شبکه در ابتدای راه با تمرکز بر روی فناوری‌های نانو کار خود را آغاز کرد و امروز با جای دادن ۷۰۰ مرکز آزمایشگاهی در دل خود همه حوزه‌های علمی مانند مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط‌زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و پزشکی، داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و ... را پوشش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر در این شبکه تخصصی، بیش از ۹۴ هزار و ۵۰۰ پژوهشگر، اعضای هیات علمی، دانشجویان، علاقه‌مندان به این حوزه و ... عضو هستند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی، تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی، جمع‌آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور، ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب و استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدمات با نتایج قابل اعتماد ایجاد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاونت علمی ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.