سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تشکیل کمیته‌ای بین مجلس و وزارت راه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته‌ای مشترک بین این کمیسیون و وزارت راه بر فرآیند تکمیل پروژه‌های عمرانی خبر داد.

سید البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جلسه امروز اعضای این کمیسیون با وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: محمد اسلامی وزیر راه، مسکن و شهرسازی به دلیل سوالاتی که نمایندگان و اعضای کمیسیون از وی داشتند در کمیسیون عمران حاضر شدند و نسبت به سوالات پاسخگو بودند.  

وی ادامه داد: حدود ۷ نفر از نمایندگان ۱۲ سوال در محور‌های مختلف با سطح بندی ملی و منطقه‌ای در حوزه مأموریت‌های این وزارتخانه از وزیر راه پرسیدند. عمده سوالات در خصوص مسائل مسکن ملی، تامین  مسکن روستایی، صنعت ریلی و مباحث مربوط به حاشیه نشینی، بافت فرسوده، کنترل فنی پروژه ها، نظام مهندسی و نحوه کنترل و نظارت بر ساخت پروژه‌ها مطرح شد.

حسینی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی کشور  گفت: قرار بر این شد که کمیته‌ای مشترک بین کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود تا این کمیته بر فرآیند تکمیل پروژه‌های عمرانی و تسریع در این فرایند نظارت کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بخشی از سوالات درباره پروژه‌های عمرانی مانند پروژه‌های راه سازی بود که برخی از نمایندگان به طور مشخص پروژه‌های منطقه‌ای را پیگیری کردند. در این جلسه آقای اسلامی و معاونانشان حضور پیدا کردند و مبتنی بر وظایف این وزارتخانه به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

وی افزود: یک یا دو سوال باقی ماند که قرار شد معاونان وزیر گزارش کارشناسی در این زمینه تهیه کنند و برای ادامه رسیدگی به سوالات به کمیسیون ارائه کنند.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان سوال کننده از جواب‌های وزیر راه و معاونانش قانع شدند یا خیر، اظهار کرد: پاسخ‌های ارائه شده برای سوال کنندگان قانع کننده بود و قرار شد تا برای بخشی از سوالاتی که ابهام داشتند یک گزارش کارشناسی تهیه شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از نمایندگان سوالی درباره علل تعطیلی پروژه‌های مسکن مهر، تامین مسکن محرومان، مسکن ملی و برنامه‌های کلان از وزیر راه پرسیدند که از جواب‌های آقای اسلامی قانع نشدند و قرار شد تا یک گزارش کامل توسط معاونان وزیر راه تهیه شود و این سوال دوباره در یک جلسه مجزا بررسی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.