سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش؛

رایزنی برای افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند

باقرزاده، در سفر به کرمان از رایزنی برای افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد و گفت: به زودی قابلیت‌های مختلفی در این شبکه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی باقر زاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش، در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا پدیده‌ای غیر منتظره و ناشناخته برای نظام‌های آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشور‌های مختلف جهان بود، گفت: شیوع ویروس کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان بعد از جنگ جهانی ایجاد کرد.

او بر پایش و بررسی تاثیر ویروس کرونا بر روند فرایند یاددهی یادگیری تاکید کرد و افزود: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.

باقرزاده با بیان اینکه نظام‌های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی برای مواجه با پدیده کرونا نرسیده اند، اظهار داشت: اکثر توصیه‌های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهمتر از اقدامات انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه‌های مختلف لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است.

باقر زاده با بیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است ،عنوان کرد: دانش آموزان پایه‌های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.

او با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش‌ها نشان داده اند ۳۰ تا ۳۵ درصد زمان آموزش به هدر می‌رود پس باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.

باقر زاده با بیان اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می‌گیرند بیان کرد: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال ایجاد می‌کند و باید برای این مهم نیز برنامه ریزی صورت گیرد.

او با بیان اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است ، اظهار کرد: دانش آموزان بسیاری از مهارت‌ها اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می‌گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

باقر زاده با بیان اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده می‌دهد اظهار داشت: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.

علی باقر زاده با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس ایجاد می‌کند، گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است.

او با اشاره به راه اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار داشت: شبکه شاد در حال تکمیل است و به زودی قابلیت‌های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می‌شود.

باقر زاده از رایزنی برای افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.