سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور دو پیمانکار سبب اخذ ۲ عوارض از یک آزادراه شد!

سرپرست اداره امور مجریان بزرگراه گفت: آزادراه ارومیه_تبریز به دلیل آنکه توسط ۲ پیمانکار ساخته شده و مسافران در دو مرحله باید عوارض پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ملازینال، سرپرست اداره امور مجریان بزرگراه‌ها در برنامه پیگیری شبکه خبر با بیان اینکه عوارض آزادراه ارومیه - تبریز به دلیل وجود دو مجری و پیمانکار دو بار اخذ می‌شود گفت: آزاد راه ارومیه_ تبریز بین ۲ شهر ارومیه و تبریز احداث شده و یک قسمت از آزادراه هم به عنوان پل میان گذر دریاچه ارومیه از سال ۸۷ احداث شده است.

او ادامه داد: این آزادراه با مشارکت بخش خصوصی و مابقی قطعات ۱،۲،۳،۴و ۵ توسط شرکت پیمانکار دیگر ساخته شده است.

ملازینال تصریح کرد: تمامی آزادراه‌های کشور با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود و عواید دریافت عوارض آزادراه به عنوان سود مشارکت به سرمایه گذار باز می‌گردد.

سرپرست اداره امور مجریان بزرگراه‌ها تصریح کرد: در سال ۸۷ در پل میان گذر دریاچه ارومیه که توسط پیمانکار دیگری ساخته شده بود عوارض جداگانه‌ای دریافت می‌شد و وزارت راه و شهرسازی هم سال گذشته برای تکمیل سایر قطعات با شرکت پیمانکار دیگری  قرارداد بست.

ملازینال بیان کرد: قطعات ۲ و ۴ توسط شرکت دوم ساخته شده است و بنابراین عوارضی قطعه دوم را دریافت می‌کند.

سرپرست اداره امور مجریان بزرگراه‌ها تاکید کرد: عوارض بخش دریاچه ارومیه به دلیل آنکه در سال ۸۷ ساخته شده بود به صورت دستی و قسمت دوم هم به دلیل آنکه سال گذشته به بهره برداری رسید به صورت ITC و الکترونیک دریافت می‌شود تا شاهد ترافیک‌های طولانی در این مسیر نباشیم.

ملازینال با بیان اینکه آزاد راه ارومیه تبریز ۱۳۰ کیلومتر از مسافت راه ارومیه تا تبریز را کوتاه کرده است، گفت: در گذشته تنها راه ارتباطی بین ۲ شهر تبریز و ارومیه دور زدن از دور دریاچه ارومیه بود به طوری که در استان آذربایجان غربی و شرقی مسافران باید از مسیر شمالی دریاچه ارومیه عبور می‌کردند و حدود ۱۳۰ کیلومتر باید از این بخش مسافت اضافی را طی می‌کردند.

او یاد آور شد: علاوه بر افزایش طول مسیر، خطراتی که در این مسیر وجود داشت بسیار زیاد بود و باعث استهلاک وسایل نقلیه می‌شد.

سرپرست اداره امور مجریان بزرگراه‌ها تصریح کرد: افتتاح این آزادراه و پل میان گذر دریاچه ارومیه ۱۳۰ کیلومتر از طول این مسیر کوتاه می‌کند که این خود با یک حساب سرانگشتی حدود ۱۳ لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت که معادل ۴۰ هزار تومان می‌شود دارد.

ملازینال اظهار کرد: با کاهش زمان رسیدن هم حدود ۲۵ هزار تومان در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود، چرا که مسافران دیگر از مسیر‌های کوهستانی برای طی این مسیر استفاده نمی‌کنند.

او در پایان تصریح کرد: حضور ۲ پیمانکار برای قطعات ۱ و ۲ و پل میان گذر دریاچه ارومیه باعث شده که ۲ بار از مسافران این آزاد راه عوارض اخذ شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.