سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲ هزار هیئت در مشهد/ فقط ۶۳ مدرسه تحویل هیئت‌ها شده است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد بیش از دو هزار هیئت ثبت‌شده داریم، گفت: تاکنون فقط ۶۳ هیئت توانسته‌اند مدارس را برای برگزاری مراسم تحویل بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام مرتضی همتی‌فر معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد بیش از دو هزار هیئت ثبت‌شده داریم، گفت: از حدود یک ماه قبل با اداره کل آموزش و پرورش برای برگزاری مراسم در مدارس صحبت کردیم که توافقات اولیه صورت گرفت و بنا شد بعد از ابلاغ دستور ستاد کرونا، مدارس در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد.
 
او با بیان این که هیئت‌ها با مراجعه به مدارس با مسائلی مواجه می‌شوند که روند کار را کند می‌کند، افزود: اولین موردی که از سوی مدارس اعلام شد، این بود که هر هیئتی باید عزاداران هیئت خود را بیمه کند، این امر چند روزی روند حضور هیئت‌ها در مدارس را مختل کرد و در نهایت با رایزنی‌های انجام شده، قرار شد که هر هیئت این کار را انجام دهد.
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که آموزش و پرورش با ما همراه است، ولی گویا مدارس توجیه نیستند که همکاری لازم را داشته باشند و هر روز مشکل جدیدی جلوی پای هیئت‌ها می‌گذارند، ادامه داد: به دلیل توجیه نبودن معمولاً هر روز هیئت‌ها نصف روز معطل می‌شوند تا کار‌ها انجام شود.
 
همتی فر با اشاره به پرداخت هزینه آب و برق مدارس در ایام برگزاری مراسم توسط هیئت‌ها، بیان کرد: در یکی از نواحی، معاون حقوقی برای دادن مدرسه به هیئت، درخواست مبلغ بالایی را کرده است. حرف اداره کل این است که ما مدارس را از گرفتن پول منع کرده و گفته‌ایم در حد عرف باشد، اما مدارس همکاری ندارند و برخی مبالغ زیادی را می‌خواهند.
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.