معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه "ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا" آیین‌های عزاداری ماه محرم در سطح کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون استاندار خراسان رضوی پس از نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان در جمع خبرنگاران گفت: شیوه برخورد با افراد متخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشتر به حوزه‌های اداری ابلاغ و بالاترین حد برخورد یعنی اخراج کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز در شیوه‌نامه قید شده و حتی با مدیر دستگاه محل تخلف هم برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او روند شیوع ویروس کرونا را همچنان رو به افزایش و استان را کماکان در وضعیت قرمز اعلام کرد و افزود: جلوگیری از این روند و توقف انتقال ویروس کرونا در سطح اجتماع نیازمند همکاری بیشتر مردم است.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین از شهروندانی که در مناسبت‌های عرفه و عید قربان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند تجلیل کرد و ادامه داد: شهروندان ساکن در مناطق تلفیقی خراسان رضوی نیز استقبال خوبی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌اند.

جعفری بیان کرد: اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی با اجرای "طرح ویژه عید قربان" مصوب ستاد استانی مقابله با کرونا، نظارت موثر و مناسبی بر قربانی دام و توزیع گوشت نذری در بین مردم داشته است.
بیشتربخوانید:

 

او تصریح کرد: بر اساس مصوبه "ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا" آیین‌های عزاداری ماه محرم در سطح کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هفته آینده را زمان اعلام نهایی پروتکل‌های مصوب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص آیین‌های محرم اعلام و تاکید کرد: بلافاصله پس از ابلاغ این پروتکل‌ها نشستی با هدف بررسی و اجرای هرچه بهتر و موثرتر آن با مسئولان حوزه امور دینی در خراسان رضوی برپا خواهد شد.

جعفری اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی دیروز معظم‌له، برگزاری مراسم محرم به بهترین وجه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است لذا الزامات لازم برای رعایت این موارد در خراسان رضوی نیز بررسی شده و به اطلاع عموم مردم در سطح این استان می‌رسد.

او همچنین به ۲۰ درصد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در تجمع افراد در بوستان‌ها و فضای سبز شهری اشاره و افزود: شهروندان بهتر است با خودداری از حضور در این اماکن به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.