سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه: هیچ کس از آمریکا نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا علیه آنکارا، درباره دخالت در امور داخلی ترکیه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، پس از دیدار با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود، در سانتو دومینگو پایتخت جمهوری دومینیکن از اظهارات جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، علیه آنکارا انتقاد کرد.

او درباره اظهارات اخیر بایدن گفت: اینگونه اظهارات تحمیلی را به شدت محکوم می‌کنیم. این اظهارات نشانه جهل و عدم آشنایی با ملت ترکیه است.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: بایدن در سخنان خود دو بار تاکید کرد که «باید با حمایت از رهبران مخالف، اردوغان را سرنگون کنیم نه با کودتا»، این اظهارات به این معنی است که در گذشته کودتا را امتحان کردیم، اما نشد این بار باید از روش و تاکتیک جدیدی استفاده کنیم.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد: در ترکیه انتخابات شفاف و کاملا دموکراتیک برگزار می‌شود؛ ملت شریف ترکیه دولت و رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند، هیچ کس از آمریکا یا کشور دیگری نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد.

در پی باز نشر ویدئویی متعلق به دسامبر سال ۲۰۱۹، از جو بایدن که انتقاداتی علیه ترکیه مطرح کرده است، بسیاری از مقامات آنکارا در واکنش به این اظهارات بیانیه اعتراضی منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آمريكا براي اروپا و روسيه و چين نصميم ميگيره چه برسه به تو