سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم:

درخواست‌های شهری مردم از طریق سامانه «قمیار» انجام می شود

محمدحسینی گفت:با راه اندازی سامانه «قمیار»روش الکترونیکی ثبت درخواست‌های مردمی جایگزین روش‌های قدیمی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،کوروش محمدحسینی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: پارسال  همزمان با آغاز فصل تخفیفات در استان قم، از یکم آذرماه لغایت ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر قم روش الکترونیکی را برای ثبت درخواست‌های مردمی جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به ثبت ۵هزار درخواست مردمی در سامانه «قمیار» در سال ۹۸، گفت: شرط استفاده مردم از تخفیفات، ثبت درخواست‌های آن‌ها به صورت الکترونیکی بود و لذا مردم برای بهره‌مندی از تخفیفات در این مدت زمان مشخص شده  استقبال خوبی از این سامانه داشتند.

محمدحسینی بیان کرد: از ۲۰ مردادماه نیز، در تمام مناطق شهر قم امکان ثبت درخواست جدید به صورت حضوری برای شهروندان ندارند و تمام ثبت درخواست‌های شهری مردم باید به صورت مجازی و از طریق سامانه «قمیار» انجام شود و این امر در سطح استان قم الزامی می‌شود.

او افزود: بر این اساس، مردم می‌توانند برای ثبت درخواست پروانه احداث بنا (ساخت و ساز)، درخواست گواهی پایان کار، درخواست نقل و انتقال، درخواست ۱۳۷، ثبت امتیاز همیاران پسماند، جستجو درگذشتگان، درخواست سرور (مخصوص کارکنان سازمان فاوا)، از شهرداری بپرس، درخواست نصب بیلبورد و ایستگاه صلواتی به صورت الکترونیکی و در نرم افزار «قمیار» اقدام کنند.

محمدحسینی عنوان کرد: پس از ثبت درخواست مردم در سامانه قمیار روند پیشرفت و پاسخگویی به درخواست آن‌ها از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی خواهد شد و علاوه بر آن، مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «قمیار» و در قسمت جزئیات درخواست نیز از این فرآیند اطلاع پیدا کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: علاوه بر این خدمات دیگری از جمله سرویس پرداخت قبوض شهری (آب، برق، گاز، تلفن ثابت)، سرویس شارژ کیف پول شهروندی شهرداری قم، سرویس پرداخت کرایه تاکسی با استفاده از موبایل، سرویس دیدبان شهر (سامانه ۱۳۷)، سرویس خدمات الکترونیکی دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان قم، سرویس وضعیت آب و هوای استان قم، سرویس پرداخت عوارض نوسازی، سرویس سیمای شهرداری و سرویس پخش زنده شبکه استان قم به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته است.

محمد حسینی بیان کرد: مردم برای عضویت در فضای مجازی شهرداری می‌توانند با ورود به پورتال شهرداری قم، در قسمت عضویت، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده و از نسخه تحت وب سامانه «قمیار» که در تمام کامپیوتر‌های شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه، از طریق مرورگر وب (WebBrowsers) استفاده کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: علاوه بر آن سامانه «قمیار» دارای اپلیکیشن ویژه گوشی تلفن همراه اندروید است که علاقه مندان می‌توانند برای دانلود و نصب آن به صورت مستقیم از پورتال شهرداری قم و یا از طریق نرم افزار «بازار» اقدام کنند.

محمدحسینی تصریح کرد: در صورت عدم دسترسی شهروندان به اینترنت بسیاری از دفاتر پیشخوان در سطح شهر قم در راستای خدمت رسانی به مردم آمادگی کامل دارند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم یادآورشد: کاهش رفت و آمد‌های مردمی، کاهش تردد و ترافیک درون شهری، جلوگیری از ایجاد تجمعات مردم و حضور در اماکن عمومی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به علت آغاز پیک دوم شیوع کرونا در قم و افزایش سلامت اداری از جمله مزایای الکترونیکی شدن خدمات شهرداری است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.