سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح بازار بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به روند اصلاحی شاخص بورس در روز‌های اخیر، به افراد توصیه کرد از رفتار‌های هیجانی پرهیز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اعظم فرجی سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه ، با اشاره به روند اصلاحی که بازار سرمایه در روز‌های اخیر با آن مواجه شده گفت: اصلاح جزیی از بازار سرمایه است و هیچ سالی نداشتیم که بازار سرمایه اصلاحاتی را در آن سال تجربه نکرده باشد.

او اظهار کرد: سهام برخی شرکت‌ها دچار افزایش قیمت حبابی شده بود، به گونه‌ای که قیمت آن‌ها با ارزش ذاتی همخوانی نداشت و این روند اصلاح به از بین رفتن حباب قیمتی این سهام کمک کرد که این امر یکی از دلایل اصلاح اخیر بازار است.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه مجامع شرکت‌ها هر سال در تیرماه برگزار می‌شود و امسال به دلیل شرایط کرونا دو ماه زمان اضافه برای برپایی مجامع تعیین شده، بیان کرد: برخی از سهام‌داران منتظر برپایی مجامع و پس از آن ترک بازار بودند که ترک بازار از سوی برخی سهام‌داران نیز بر روند اصلاحی چند وقت اخیر اثرگذار بود.

او اصلاح  بازار سرمایه  را امری ضروری و مفید دانست که می‌تواند از هیجانات کاذب بورس بکاهد و ادامه داد: رشد شارپی شاخص بورس دز چند وقت اخیر نگران کننده بود و چنین اصلاحی برای مدیریت این روند لازم بود.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، این اصلاح می‌تواند به بازار کمک کند در شرایط ثابتی قرار بگیرد و پس از یک دوره استراحت با قدرت بیشتری به روند رشد منطقی خود ادامه دهد.

فرجی با اشاره به پیش‌بینی اکثر کارشناسان برای روند صعودی منطقی بازار سرمایه امسال بیان کرد: حمایت‌هایی که خصوصا از سوی دولت برای بورس در نظر گرفته شده، می‌تواند بر این پیش‌بینی‌ها صحه بگذارد.

او تعمیق بازار از طریق عرضه صندوق‌های دولتی مانند دارا یکم و دارا دوم، تسهیل روند ورود شرکت‌های جدید به بازار بورس را از جمله حمایت‌هایی دانست که می‌تواند به تداوم روند صعودی بورس در آینده کمک کند.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه به افرادی که در بورس سهام‌دار هستند چند توصیه داشت تا در شرایط کنونی اصلاحات کمتر دچار ضرر شوند و ادامه داد: مهمترین نکته پرهیز از رفتار هیجانی و فروش ناگهانی سهام است.

فرجی چیدن یک پرتفوی مطمئن از سهام بنیادین در گروه‌های مختلف را نیز برای جلوگیری از زیان در شرایط کنونی، خصوصا برای افراد مبتدی مناسب دانست و عنوان کرد: سهام بنیادین حتی در شرایط اصلاح نیز کمتر دچار زیان می‌شوند.

او داشتن دید بلندمدت برای سرمایه‌داری در بورس را نیز ضروری اعلام کرد و افزود: افراد باید بدانند اصلاح جزیی از بازار سرمایه است و قرار نیست همیشه روند صعودی داشته باشیم.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه خریداری سهام بر اساس تحلیل را از دیگر نکاتی دانست که سهام‌داران باید مدنظر قرار دهند و تاکید کرد: در سایت "کدال" همه اطلاعات شرکت‌ها وجود دارد و توصیه می‌شود سهام‌داران حتما بررسی دقیقی از اطلاعات شرکت‌ها، صورت‌های مالی دوره‌ای  انجام دهند و بدون هدف نسبت به خریداری یک سهم اقدام نکنند.

فرجی بیان  کرد: به علاوه افراد باید در بازار سرمایه حد سود و حد ضرر برای خود تعیین کنند و طمع سوددهی زیاد نداشته باشند.

او گفت: نکته مهم دیگر این است که افراد با دارایی مازاد و پول‌های غیرضروری خود وارد بازار سرمایه شوند و تحت هیچ عنوان برای ورود به بوروس خانه و ماشین نفروشند.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه بازار سرمایه را یکی از مهمترین و شفاف‌ترین بازار‌ها برای سرمایه‌گذاری دانست و یادآور شد: بازار‌های موازی مانند دلار و سکه این شرایط را ندارند و بیشتر درگیر دلالی هستند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.