سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش کانون تجمع جوندگان موذی در مشهد

طرح‌های نوآورانه‌ای به جهت کاهش جمعیت جوندگان موذی، پس از تایید در مجموعه مرکز آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پذیرا رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه کانون‌های تجمع جوندگان موذی در مشهد از ۶۰ نقطه به ۱۰ نقطه رسیده است، گفت: طرح برخورد با موش‌های فاضلابی در مشهد از ۳ سال قبل در این کلانشهر با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست آغاز شده است.

او افزود: به جهت جلوگیری از تولید مثل و کاهش این جوندگان در شهر مشهد در ۳ سال قبل، حدود ۶۰۰۰ کیلو پودر مخصوص مبارزه با جوندگان در بین مناطق ۱۳ گانه توزیع شده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه پس از شناسایی مکان‌های تجمع حیوانات موذی، ادامه داد: ۶۰ کانون تجمع در سال ۹۸ شناسایی شد که پس از انجام طعمه گذاری و مبارزه مستمر با موش‌های فاضلابی، این نقاط به ۱۰ کانون کاهش یافته است.

️پذیرا بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کانون‌های تجمع در شهر مشهد، محدوده خیابان امام رضا و امام خمینی است که اقدامات ویژه‌ای برای پاکسازی کامل محدوده از موش‌های فاضلابی انجام شده است.

او تصریح کرد: در اجرای این پاکسازی‌ها از پودر‌های دارای توان مبارزه اختصاصی، سازگار با طبیعت و غیرسمی برای سایر موجودات و گیاهان در جهت مبارزه با موش‌های فاضلابی استفاده می‌شود و همچنین مواد اولیه‌ی استفاده شده برای مقابله با جانواران موذی با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست توسط شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده است.

انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.