سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری ۴ میلیاردی با وعده پرداخت سود صادرات و واردات در اراک

فردی که با وعده پرداخت سود صادرات و وادرات ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود،دستگیر شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با وعده پرداخت سود حاصل از ایجاد شرکت صادرات و وادرات خشکبار از ۱۴ نفر از شهروندان اراکی به مبلغ ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.

مفخمی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی در انجام تحقیقاتی از کلاهبرداری فردی از چند نفر از شهروندان اراکی با وعده پرداخت سود حاصل ازصادرات و واردات خشکبار مطلع شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی پلیس و با دعوت از شاکیان به این اداره در روند اقدامات کارشناسی مشخص شد که متهم پرونده با ترفندی متقلبانه و با وعده این که قصد ایجاد شرکتی را برای انجام صادرات و واردات خشکبار را دارد، از تعدادی از شهروندان مبالغی دریافت کرده است.

او بیان کرد: این فرد در ابتدا برای جلب اعتماد مشتریان خود، مبالغی ناچیز را به عنوان سود حاصله از واردات و صادرات به آن‌ها پرداخت می‌کرده و پس از دریافت مبالغ بیشتر و دادن چک‌های بانکی فاقد اعتبار از دید آن‌ها مخفی می‌شده است.

 مفخمی تصریح کرد: در فرایند رسیدگی به این پرونده، تعدادی از شهروندان علاقمند به سرمایه گذاری در این شرکت صوری، شناسایی شدند و با طرح شکایت از سوی آنان و با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضائی، دستگیری فرد کلاهبردار در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام مسئول در استان مرکزی با بیان اینکه سرانجام با  یک برنامه ریزی عملیاتی و تحقیقات تخصصی، فرد مورد نظر در مخفیگاه خود شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد،تاکید کرد: در مراحل بازجویی‌های پلیس، این فرد به ۱۴ فقره کلاهبرداری از شهروندان اراکی به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال با وعده پرداخت سود حاصل از شرکت صوری صادرات و واردات خشکبار به آنان، اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به ارسال پرونده این فرد کلاهبردار به دستگاه قضائی و صدور قرار قانونی مناسب برای متهم،یادآور شد: کلاهبرداران در بیشتر موارد دارای ظاهری آراسته و شیک پوش، ولخرج و خوش برخورد می‌باشند تا بتوانند از این طریق طعمه خود را به دام بیندازند بنابراین لازم است شهروندان در مراجعه با این افراد دقت نظر و هوشیاری لازم را داشته باشند و مراتب مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.