سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژیم غذایی خاص، برای کودکان و نوجوانان مبتلا به کرونا

کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طبق گزارشات حاصل از نتایج مطالعات علمی، سوء تغذیه طی ابتلا به بیماری COVID-۱۹ به علت کاهش اشتها در کودکان افزایش می‌یابد، که می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را بر جای بگذارد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  انسیه وطن دوست  گفت : در کودکان کمتر از ۶ ماه هدف اصلی درمان در این کودکان، تشویق به تغذیه انحصاری با شیر مادر به همراه تقویت شیرخوار (که ۴ ماه به بالا با شروع فرمولای متناسب با سن شیرخوار که از نظر پزشک مورد تایید است) می‌باشد.

وطن دوست یادآور شد: کودکانی که به درمان‌های اضطراری بیمارستانی نیاز ندارند ضمن ادامه تغذیه با شیر مادر، باید بلافاصله با یک رژیم غذایی فرموله تغذیه شوند.


بیشتر بخوانید 


او  افزود: کودکان در این مرحله از درمان بواسطه ابتلا به انواع عفونت‌ها و اختلالات دیگر و بی اشتهایی شدید، قادر به تحمل مقادیر معمول برخی مواد غذایی نیستند، بنابراین ضروری است تغذیه این اطفال با رژیم غذایی خاصی که مطابق نظر پزشک درمانگرشان است صورت گیرد.

وطن دوست افزود : تغذیه وریدی در کودکان و شیرخوارانی که به علل مختلف قادر به تغذیه خوراکی نیستند با هدف تامین موادغذایی لازم جهت رشد در شیرخواران و کودکان همچنین تامین یون‌های ضروری بدن آن‌ها در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.