سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف کنترل‌های بارداری در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ ممنوع

کنترل‌های بارداری در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ باید جدی گرفته شود و حذف آن ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  ، پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو هیآت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: کنترل‌های بارداری به ویژه بررسی غربالگری و مواردی که از نظر وضعیت سلامت جنین ضروری است باید در اولویت قرار گیرد و حذف آن ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

کتانه کاظمی مراقبت و کنترل‌های دوران بارداری را در برخوارداری از بارداری خوب، جنین سالم و زنده موثر دانست و اظهار داشت: استرس و نگرانی در شرایط شیوع این بیماری برای زنان باردار می‌تواند با تضعیف سیستم ایمنی همراه باشد که برای بارداری بسیار خطرناک است و همچنین زمینه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را فراهم می‌آورد.


بیشتر بخوانید 


او استرس زیاد در زنان باردار را عامل خطری برای شروع درد‌های زایمانی برشمرد و عنوان کرد: استرس می‌تواند زمینه درد‌های زایمانی کاذب و حتی واقعی را فراهم آورد، بنابراین بهتر است زنان باردار در منزل بمانند و استرسی برای ابتلا به این بیماری نداشته باشند.

این پزشک متخصص گفت :  رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای زنان باردار که جزو گروه پرخطر محسوب می‌شوند، لازم و ضروری است.

او افزود : زنان باردار به منظور حفظ سلامت خود و جنین باید به طور جدی از رفتن به بیرون از منزل خودداری کرده و برای رفت و آمد‌های ضروری، رعایت پروتکل‌ها را در اولویت قرار دهند و به طور حتم ماسک بزنند.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.