سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانور اطفاء حریق محکی برای سنجش آمادگی نیرو‌های امدادی

مدیرکل منابع طبیعی یزد گفت: به منظور سنجش آمادگی نیرو‌های امدادی، مانور اطفاء حریق در پارک جنگلی محمدآباد برگزار شد.

محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: به منظور سنجش آمادگی نیرو‌های امدادی و شناسایی نقاط ضعف و قوت در مدیریت بحران‌هایی همچون آتش سوزی، مانور اطفاء حریق در پاک جنگی محمدآباد یزد برگزار شد.

او افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس پس از اطلاع از وقوع آتش در پارک، به طور میانگین در مدت هشت دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.

آخوندی گرمای هوا را یکی از دلایل اصلی آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های بهاری امسال، پوشش گیاهی خوبی در مراتع وجود دارد که این پوشش گیاهی مرغوب با خشکی هوا همراه شده و احتمال وقوع آتش در مراتع و عرصه‌های طبیعی را چندین برابر می‌کند.

مدیر کل منابع طبیعی استان یزد ادامه داد: ناآگاهی از نحوه بهره مندی از طبیعت، سهل انگاری در خاموشی آتش روشن شده و جمع آوری پسماند‌ها نیز باعث وقوع و شعله ور شدن آتش در طبیعت می‌شود.

او در پایان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فقره آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان یزد اتفاق افتاده است که در جریان آن ۱۲ هکتار از مراتع استان طعمه حریق شدند.

انتهای پیام/ و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.