سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قراویز و زله زرد به مناطق حفاظت شده ارتقا می یابند

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از پیگیری برای ارتقا دو منطقه "قراویز" و "زله‌زرد" به عنوان مناطق حفاظت شده خبر داد و گفت: امیدواریم این پیگیری‌ها تا پایان امسال محقق شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های چند ساله برای ارتقا مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که داریم، ارتقای مناطق شکار و تیراندازی ممنوع است که ارزش اکولوژیک و غنای زیستی بالایی دارند.

او ادامه داد: هم اکنون ارتقا دو منطقه قراویز و زله‌زرد را در اولویت داریم و بزودی قرار است موضوع ارتقا این مناطق در شورای عالی محیط زیست مطرح شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد ارتقا این دو منطقه به عنوان مناطق حفاظت شده مورد موافقت شورای عالی محیط زیست قرار بگیرد و یادآور شد: امیدواریم ارتقا قراویز و زله زرد تا پایان سال اجرایی شود.

او دلیل انتخاب قراویز و زله‌زرد را ویژگی‌های اکولوژیک، حیات وحش، غنای زیستی و موقعیت جغرافیایی این مناطق اعلام کرد.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله‌زرد با وسعت نزدیک به ۴۰ هزار هکتار در شهرستان گیلانغرب قرار دارد و از مهمترین گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز نیز با وسعت ۳۸۰۰ هکتار در شهرستان سرپل‌ذهاب واقع شده و آهو از مهمترین گونه‌های شناخته شده این منطقه است.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.