سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست هماهنگی خیمه‌های رسانه‌ای در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برگزار شد

جلسه امضا و مبادله تفاهم نامه همکاری بین سازمان تنظیم مقررات و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و شرکت توسعه اعتماد عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هماهنگی خیمه‌های رسانه‌ای در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر عصر امروز با حضور حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات، حجت الاسلام و المسلمین جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیات مدیره گروه شاتل و محمدعلی یوسفی زاده مدیر عامل آسیا تک و جمعی دیگر از کارشناسان و اهالی رسانه در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در رسانه‌های مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست فتاحی  گفت: شرایط کرونا وضعیت خاصی را پدید آورده است، پیش از این هم تلاش کردیم که چنین همکاری‌هایی شکل بگیرد، اما صرف نظر از دلایل باید بگویم که صورت نگرفت. اما الان وظیفه‌ای که نسبت به سلامت اجتماع بر دوش همگان است باعث شده درخواستی که ما از مدت‌ها قبل به منظور ساماندهی فعالیت‌هایی که هیئات در فضای مجازی داشتند، به یک نتیجه برسد.

وی افزود: ما تجربه برگزاری مراسم‌های مذهبی را در ماه رمضان هم داشتیم. در حال حاضر هم یک همگرایی بین هیئات که خودشان تولید کننده اصلی محتوا هستند و همچنین سرویس‌های اینترنتی به وجود آمده است به طوریکه ما وقتی با هر یک از اپراتور‌ها صحبت کردیم هیچکدام نگفتند که نمی‌توانیم و همه خواستند که اینترنت رایگان برای این کار اختصاص دهند. به نظرم این همگرایی را فقط در ماه محرم میتوان دید.

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:، اما این اقدام قطعا با چالش‌هایی رو به رو خواهد بود، چالش اول این است که چطور میتوان تصویر هیات را خوب جلوه کرد؟ یعنی ما باید از نمایش هیئاتی که عمدا یا سهوا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند صرف نظر کنیم تا بهانه در دست کسانی که منتظر دیدن چنین چیزی هستند نداده باشیم.

وی افزود: چالش دوم کیفیت و قیمت اینترنت و پلتفرم‌های داخلی است که بعضا شکایت می‌کنند که کیفیت پلتفرم‌های داخلی اصلا مناسب نیستند. مسئله بعد هم این است که هیات‌های ما ادبیات ارائه محتوای خود را در رسانه‌های مجازی ندارند و مطلب آخر هم پخش زنده هیئات است که باید ببینیم چه هیئاتی و چطور باید ارائه شوند. این‌ها مسائلی هستند که حتما باید به آن‌ها توجه کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معنای «حب الحسین یجمعنا» در روز‌های کرونایی دیده می شود. فضای مجازی با توجه به قدرتی که دارد، نباید همه نیاز‌های معنوی را برطرف کند. اگر در کرونا فرصت بی نظیر برای استفاده از پلتفرم‌ها به وجود آمده، اما باید مراقب باشیم تا مردم از فضای حقیقی غافل نشوند.

وی افزود: ما خودمان دوست داریم که قشر‌های وسیعی از مردم که بیش از دیگران در معرض خطر هستند در جلسات عزاداری شرکت نکنند و از طریق فضای مجازی مجالس را ببیند. چه بسا اینکه هیئات در سال‌های گذشته هم اینکار را انجام می‌دادند. به هر حال ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی امسال هم انجام وظیفه خواهیم کرد.

در ادامه محمد حسن شانه ساززاده مدیر شاتل طی سخنانی اظهار کرد: باتوجبه فرمایشات مقام معظم رهبری و طرح مناجات خانگی که استارت زده شد، همکاران بنده کار محافل بر خط را انجام دادند و در ماه رمضان با استقبال خوبی مواجه شدیم.

وی افزود: در ماه رمضان بیش از ۳ میلیون کاربر از پخش مجازی ماه مبارک استفاده کردند. با توجه به گسترش کرونا به نظر می‌آید که ماه محرم هم باید از فضای مجازی پخش شود. قطعا دوستان حرکت خوب و قابل تحسینی را آغاز کرده اند و ما هم با تمام توان در وزارت ارتباطات پای کار خواهیم بود.

شانه ساز زاده عنوان کرد: یکی از مصادیق حضور جریان ساز در فضای مجازی نشر مطالب اهل بیت(ع) است، تلاش می‌کنیم تا این موضوع به صورت پایدار هم پیگیری شود. از طرفی به حداقل رساندن هزینه‌ها حرکت خوبی است و ما به عنوان وزارت ارتباطات در خدمت هستیم.

 حجت الاسلام و المسلمین جلالی در ادامه گفت: تاکنون ۹۳ هزار پیامک به هیئات ارسال کرده و از آن‌ها خواستیم که فرآیند برگزاری مراسم‌های خود را ثبت کنند و به سامانه ما بیایند. در این سامانه به اینکه آیا امکان و میل به برگزاری مراسم در فضای مجازی دارید یا خیر؟

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های نوین رسانه‌ای نیاز به سواد رسانه‌ای در کشور دارد، به همین دلیل آموزش‌هایی برای مخاطبین نیاز است. ما در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ هیات داریم که شاخص هستند و کار‌های ویژه رسانه‌ای در کشور انجام میدهند. ۸۶ هزار مداح داریم که ۳۶ هزار نفر از آن‌ها به صورت مستمر مداحی می‌کنند. بالای ۵۰۰ نفر از مداحان شاخص هم از رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.