سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از اطعام مومنان تا تهیه کمک جهیزیه در سایه جشن ولایت علوی

مدیرکل اوقاف یزد از تامین کمک هزینه هشت سری جهیزیه، آزادی چهار زندانی و اطعام گسترده مردم به مناسبت عید غدیرخم خبرداد.

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  با اشاره به تاکید ائمه اطهار در روایات برای اطعام مومنان در روز عید غدیرخم، گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم بیش از ۱۰۱ هزار و ۵۷۰ پرس غذا از محل اجرای نیات موقوفات، مراکز افق امامزادگان و خیران پخت شد.

او با بیان اینکه برای تهیه و طبخ غذا بیش از هشت میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال هزینه شده است، اظهارداشت: بر اساس نیت واقفان و خیران بخشی از غذا‌های طبخ شده بین عموم مردم و بخشی نیز تنها بین سادات، طلاب و نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام زارع زاده در ادامه افزود: در این ضیافت علوی تعداد زیادی از برادران اهل سنت نیز بر سر سفره امیرالمومنین (ع) میهمان شدند.

او ادامه داد: همچنین به مناسبت این عید بزرگ، دو هزار و ۸۰ بسته کمک‌های مومنانه در قالب طرح تبرکات علوی و با هزینه دو میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال تهیه و در اختیار خانواده‌های آسیب پذیر قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اضافه کرد: هشت هزار و ۲۰۰ قرص نان و بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم شیرینی و خرما مجموعا به ارزش ۴۹۵ میلیون ریال از محل اجرای نیت موقوفات تهیه و در اختیار موقوف علیهم قرار گرفت.

او با اشاره به تهیه هشت سری کمک جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان همزمان با عید سعید غدیرخم گفت: با شناسایی نوعروسان مستحق از طریق مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه، اقلام مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

حجت الاسلام زارع زاده ادامه داد: همچنین در این روز، ۴ زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت مالی ۳۰۰ میلیون ریال از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

او به اختصاص ۹۰ میلیون ریال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت جشن ولایت علوی اشاره کرد و گفت: برپایی هفت کاروان شادی، توزیع بسته‌های هدیه بین کودکان و برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی بود که برای این روز تدارک دیده شد.

حجت الاسلام زارع زاده در پایان به تهیه ماسک برای کادردرمان بیماران کرونایی اشاره و تصریح کرد: دوهزار و ۵۰۰ عدد ماسک با هزینه بیش از ۳۲ میلیون ریال تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز با اشاره به ذبح ۱۰ راس گوسفند در ایام دهه ولایت اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۲۰۰ بسته گوشت گوسفند در کنار بسته‌های معیشتی از محل خیرین با محوریت مراکز افق امامزادگان در قالب عقیقه و ... بین نیازمندان، طلاب و سادات توزیع گردید.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.