سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار مشهد پاسخ می دهد؛

بررسی وضعیت پروژه های شهری شهرداری مشهد

کلایی ازطریق اینستاگرام با مردم مشهد گفت‌ و گو کرد و درخصوص تونل بولوار نماز، بلند مرتبه ‌سازی و تحول درصدور پروانه ساختمانی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد که به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی است از طریق فضای مجازی، گفت: برای اجرای تونل بولوار نماز در حال انجام مطالعات زیست‌محیطی هستیم و در صورت مثبت‌بودن این مطالعات، عملیات اجرای تونل بولوار نماز را آغاز خواهیم کرد.
 
او افزود: در مطالعات زیست‌محیطی مشخص شد مسیر تونل بولوار نماز مانند تونل نیایش در تهران به چشمه برخورد می‌کند؛ بنابراین آغاز عملیات برای تهیه پیوست زیست‌محیطی به تعویق افتاده است و اگر در مطالعات زیست‌محیطی راهکار‌هایی برای حفظ چشمه‌ها پیدا شود، این پروژه از موارد مورد علاقه من نیز است و پیگیر هستیم تا در صورت امکان اجرا شود.

شهردار مشهد در پاسخ به انتقاد شهروندی درخصوص شکست پروژه کوه پارک و تبدیل‌شدن این منطقه به محلی برای جولان خودروها، ادامه داد: فکر نمی‌کنم کوه‌پارک به محل جولان خودرو‌ها تبدیل شود، چون تعداد سرعت‌گیر‌های آن زیاد است.
 

بیشتربخوانید


کلایی بیان کرد: پروژه پارک چهل بازه را قطعا اجرا خواهیم کرد و عملیات اجرایی آن از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

او تصریح کرد: ما به‌ شدت جلوی تخریب باغ‌ها و فضا‌های سبز را گرفته‌ایم و حتی اگر جایی نیاز به انجام پروژه‌ای بوده است درختان را به محل دیگری انتقال داده‌ایم.

شهردار مشهد در پاسخ به این‌که روند دریافت پروانه ساختمانی زمانبر است، تاکید کرد: از همکاران شهرسازی قول گرفتیم ۱۵ آبان‌ ماه سیستم ثبت به صورت آنلاین فعالیت کند که انقلابی در این حوزه خواهد بود.

کلایی اظهار کرد: در بلندمرتبه‌سازی تابع طرح تفصیلی هستیم و هرجا که طرح‌ها اجازه بلندمرتبه‌سازی را داده باشند نسبت به ارائه مجوز اقدام خواهیم کرد لذا برای این موضوع باید منتظر تصویب طرح‌های تفصیلی باشیم.

او افزود: طی نظرسنجی‌ها مشخص شد بیلبورد‌های مرتبط با کرونا روی مردم تاثیرگذار نبوده است بنابراین تصمیم گرفتیم هزینه شهر را هدر ندهیم.

شهردار مشهد ادامه داد:  ۱۳ کیلومتر مسیر دوچرخه‌ سواری از بولوار نماز تا ملک‌آباد اجرا خواهد شد، این مسیر از تقاطع هاشمیه به شهید ناصری خواهد رفت و بعد به میدان کاوه و دور باغ ملک‌آباد متصل می‌شود که طبق زمان‌بندی این طرح تا عید به اتمام خواهد رسید.

کلایی افزود: قرار است که از خیابان رسالت به بولوار طبرسی شمالی بولواری ساخته شود که این موضوع مربوط به چندسال قبل است؛ ما برای اجرای این بولوار با بزرگ ‌مالکان به توافق رسیده‌ایم، اما ۲۸۹ پلاک باید در مسیر تملک شود که متاسفانه حاضر به فروش به قیمت کارشناسی نیستند و ما نیز هم‌اکنون علاقه‌ای نداریم که از ماده ۹ برای تملک این اراضی اقدام کنیم.

او تصریح کرد: خوشبختانه در وضعیت اقتصادی فعلی بدهکاری ما به پیمانکاران زیاد نیست و مانند گذشته مطالبات چندین ساله نداریم.

شهردار مشهد تاکید کرد: اراضی تعاونی فرهنگیان در محدوده بولوار شاهنامه در حریم میراث فرهنگی است و تصویب طرح راهبردی توس نیز ساخت وساز را در این اراضی امکان‌پذیر نخواهد کرد.
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.