سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غدیرخم دانشگاه تقوا ایمان و خودسازیست

امام جمعه اراک گفت: غدیرخم دانشگاه تقوا ایمان و خودسازیست که راه عدالت را به بشریت نشان داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: غدیرخم دانشگاه تقوا ایمان و خودسازیست که راه عدالت را به بشریت نشان داد و باید بدانیم غدیر مختص به یک جغرافیای محدود نیست و همه عالم از آن تاثیر میپذیرد.

نماینده، ولی فقیه دراستان مرکزی افزود: جریان بزرگ غدیر جریان تقوا، عدالت، حمایت از ایتام و مبارزه با ظالمان و ستمگران است که در مقابل این جریان باعظمت جریان رسوایی، ستمگری و چپاول و غارتگری وجود دارد.

او با بیان اینکه از همان ابتدای شکل گیری جریان غدیر عده‌ای دنبال توطئه چینی برای منافع شخصی بودند، گفت: امروز هم این جریان در قالب جبهه استکباری، صهیونیستی، تکفیری و وهابی وجود دارد که برای کسب منافع شخصی علیه امت اسلام از هیچ توطئه و فتنه انگیزی دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه جریان غدیر نباید برای مقطع و زمانی خاص محدود شود، افزود: جریان غدیر در تاریخ بشریت و در جغرافیای عالم گسترانده شده و سفره باعظمت غدیر برای همه انسان‌ها قابل بهره برداری است.

او ادامه داد: پرچم غدیر پرچم عزت، افتخار و عزت مسلمانان است و امروز همه در برابر حفظ این پرچم مسئول هستیم و باید از آن به خوبی پاسداری کنیم.

او افزود: تنها چیزی که در فردای قیامت برای ما راهگشای خواهد بود جریان غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) است و غدیر بزرگترین نعمت خداوند به جامعه بشریت است.

آیت الله دری افزود: رعایت شیوه‌های بهداشتی برای همگان لازم الاجراست و انشالله بتوانیم باری از دوش کادر درمان برداریم و به ریشه کنی این ویروس و ایجاد آرامش در جامعه کمک کنیم.

امام جمعه اراک در موضوع گام دوم رزمایش کمک مومنانه مساوات و همدلی هم از مردم خواست تا با یاری یکدیگر و با انسجام و وحدت بیش از پیش و با هماهنگی قرارگاه این رزمایش در این مرحله هم برگ زرینی در کارنامه این استان رقم بزنیم.

آیت الله دری به حادثه دلخراش لبنان هم اشاره کرد و افزود: چنین حوادث مشکوک برای برهم زدن منطقه سالهاست که از سوی امریکا و اسرائیل سر زده و میزند برای اینکه بتوانند به مقاصد پلید خود دست پیدا کنند، اما دشمنان بدانند ملت ایران و مسلمانان لبنان را تنها نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: نماز جمعه ، عید غدیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.