سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فراهم کردن ظرفیت ۱۸۰ هزار نفری برای دانشجویان نو ورود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: حدود ۱۸۰ هزار ظرفیت جدید در این دانشگاه برای ورود دانشجویان مهارتی ایجاد شده است.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اضافه شدن کد رشته محل‌های جدید به ظرفیت این دانشگاه اظهار کرد: بر اساس آمایش‌های آموزش عالی و مهارتی تصمیم به ساماندهی برخی از رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای گرفتیم.

او افزود: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش عالی و مهارتی تابع قواعد خاصی مانند فراهم کردن زمینه‌های اشتغال، افزایش بهره وری و ... است که همین عامل دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک دانشگاه عملی از دانشگاه‌های نظری جدا می‌کند.

صالحی عمران تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی را مبنای توجه و توسعه قرار می‌دهد که مطمئن باشد ورود بهتر افراد به بازار کار و در نهایت اشتغال را فراهم می‌کند؛ بنابراین برای گسترش این دانشگاه در استان‌ها ارزیابی‌هایی به عمل آمده است تا هم با حذف و هم با اضافه کردن برخی از رشته‌ها دانشجویان را برای اشتغال در آینده راهنمایی کنیم.

اضافه شدن کد رشته‌های جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای

او با بیان اینکه حدود ۱۶۰ رشته در مقطع کاردانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حذف شده است، تاکید کرد: ۱۶۱ کد رشته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی اضافه شده است. همچنین در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۲۴ کد رشته حذف و ۱۱۲ رشته اضافه و در مقطع کارشناسی پیوسته ۱۹ کد رشته محل جدید اضافه شده است تا با انجام این کار تواضع اجتماعی و وضعیت بازار کار فارغ التحصیلان را ساماندهی کنیم. باید بگویم که این فعالیت دانشگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

صالحی عمران ادامه داد: معتقد هستیم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید رشته‌های مناسب و درست را انتخاب کند تا رشته‌هایی که با اطمینان زیاد باعث جذب فارغ التحصیلان به بازار کار می‌شوند یا اشتغال ایجاد می‌کنند و تواضع اجتماعی خوب برای آن کار ایجاد می‌شود یا در راستای ادامه آموزش‌های متوسطه، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای هستند توسعه یابند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره ظرفیت دانشگاه برای جذب ورودی‌های جدید در سال ۹۹ گفت: در زمینه جذب دانشجویان نو ورود به دانشگاه فنی و حرفه‌ای طرفیت‌های بسیار خوبی ایجاد شده است. در دوره کاردانی حدود ۱۲۴ هزار، در دوره کارشناسی ناپیوسته ۵۷ هزار و در دوره کارشناسی پیوسته ۱۲۰۰ نفر در سال ۹۹ به دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌پیوندند، یعنی حدود ۱۸۰ هزار ظرفیت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان مهارتی ایجاد شده است.

صالحی عمران اظهار کرد: آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ترم جدید به صورت ترکیبی یعنی حضوری و غیر حضوری یا مجازی خواهد بود، البته تصمیم گیری ما بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد. در صورت سفید بودن وضعیت استان‌ها به صورت حضوری و در صورت نامساعد بودن شرایط تمامی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

او گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمادگی برگزاری هر دو حالت مجازی و حضوری کلاس‌ها را دارد. اگر شرایط کرونا همچنان ادامه پیدا کند طبیعی است که آموزش‌ها هم در ترک تحصیلی جدید الکترونیکی خواهند بود و این روش برای دانشجویان نو ورود هم به علت مهم بودن سلامت جسمانی دانشجویان به همیت صورت تحقق خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۰۶:۴۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
که چی یاد بگیرن؟هیچی
که کجا شاغل بشن؟هیچ جا