سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی در کردستان فرصتی برای رسیدن به توسعه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان کشاورزی را فرصتی برای رسیدن کردستان به توسعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در دومین جلسه نشست هم اندیشی نخبگان و سرآمدان مسائل اقتصادی استان، گفت: وضعیت موجود و اقدامات انجام شده باید در جلسات این کارگروه مطرح شود تا نخبگان اقتصادی دانشگاهی و بخش خصوصی استان از آن مطلع شده و واقعیت‌ها را ببینند.

او با اذعان به اینکه به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها نتوانسته ایم به اهداف مدنظر برسیم، خاطرنشان کرد: باید اعتمادسازی میان بخش خصوصی و دولت به وجود بیاید تا فضای مناسب برای جذب سرمایه گذاری در استان ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در این جلسه که با دستور کار بررسی چالش‌ها و مشکلات حوزه کشاورزی استان و ارائه راهکار‌های اجرایی برگزار شد تاکید کرد: در حوزه کشاورزی به دنبال برنامه‌های درازمدت نیستیم بلکه باید با توجه به واقعیت‌های موجود نسخه بپیچیم؛ امروز جامعه مطالبه گر است و ما به راه حل نیاز داریم.

جعفری با اشاره به ظرفیت بالای آب و خاک استان، اظهار داشت: از لحاظ سطح اراضی کشاورزی رتبه دوم کشور را داریم و در تولید ارقام مختلف گندم به خوبی عمل کرده ایم لذا می‌خواهیم در این جلسات بررسی کنیم که چگونه از ثروت بزرگی که داریم استفاده کنیم.

او در ادامه اظهار داشت: ضریب مکانیزاسیون در کشاورزی افزایش پیدا کرده، اما باید ببینیم این توسعه مکانیزاسیون تا چه حد توانسته موجب صنعتی شدن کشاورزی، افزایش تولیدات و بهره وری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: کشور‌های جهان از کشاورزی به صنعت و توسعه رسیده اند، اما بسیاری از چالش‌های بخش کشاورزی ما نتیجه مشکلات امروز است و عدم پیشرفت‌های اقتصادی استان، نه به دلیل ناتوانی بلکه به این دلیل است که تحریم‌ها دست ما را بسته است.

او همچنین تاکید کرد: در این شرایط تحریم که بر کشور حاکم است، کشاورزی به دلیل درون زا بودن یک فرصت است.

جعفری در ادامه گفت: قانون یکپارچه سازی اراضی، در کشور وجود دارد، اما نتوانسته ایم آن را اجرایی کنیم، چون همه چیز ریشه در فقر دارد و افراد حاضر نیستند از احساس مالکیت‌های اندک خود بگذرند.

معاون هماهمگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان اذعان داشت: بانوان در کشاورزی استان تاثیر بسزایی دارند و جا دارد فعالان و صاحب نظران این عرصه در جلسات کارگروه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.