سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تسلیت بشار اسد به مردم لبنان پس از انفجار گسترده در بندر بیروت

در پی انفجار بزرگ بیروت، رئیس‌جمهور سوریه با ارسال پیامی تسلیت خود را به مردم لبنان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المصدر نیوز، در پی انفجار گسترده روز گذشته در بندر بیروت لبنان، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پیامی به همتای لبنانی خود میشل عون ارسال کرد که در آن ضمن تسلیت، همدردی و همبستگی با مردم لبنان آمادگی خود را برای کمک رسانی اعلام کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری فیس بوک خود نوشت: «ما از این رویداد غم انگیز که در بندر بیروت رخ داد و عده زیادی قربانی و زخمی بر جای گذاشت، بسیار پریشان حال شدیم. از طرف خود و مردم سوریه صمیمانه تسلیت خود را به شما و مردم لبنان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای کشته‌ها رحمت و برای مجروحان حادثه بهبودی سریع را مسئلت داریم.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سوریه در کنار برادران لبنان ایستاده و همبستگی خود با مردم مقاوم آن را اعلام می‌دارد. ما اطمینان داریم که شما می‌توانید بر اثرات این واقعه غم انگیز غلبه کنید و آسیب‌های ناشی از آن را در اسرع وقت بازسازی کنید.

علاوه بر سوریه، تعدادی دیگر از کشور‌های عربی اعم از عربستان سعودی، مصر و عراق تسلیت خود را به لبنان ارسال کردند.

دیروز سه‌شنبه انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد. تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» ادامه دارد، اما بررسی‌های اولیه حاکی از آن است انفجار بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت باعث وقوع این حادثه دلخراش شده است.

بنا بر آخرین آمارها، تاکنون دست‌کم ۷۸ نفر در حادثه انفجار بیروت جان خود را از دست داده و ۴ هزار نفر دیگر نیز بر اثر این حادثه زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.