سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان خراسان رضوی از مهر ماه

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی اول، چهارم ، هفتم و دهم و تکمیل واکسیناسیون آنان از نیمه اول مهر اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس براساس دستورالعمل‌های بهداشتی تدوین شده مراقبت از ۶ گروه سنی نوزاد، کودک، نوجوان، جوان، میانسال و سالمند انجام می‌شود، ضمن اینکه دو گروه مادران باردار و افراد در سنین فرزندآوری از مشاوره‌های ویژه برخوردارند و تمامی اطلاعات این گروه‌ها در سامانه سینا به ثبت می‌رسد.

او افزود: در غربالگری‌های رایگان تمامی بررسی‌های مرتبط با سلامتی انجام می‌شود و در صورت ابتلای افراد به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن برای بررسی بیشتر به پزشک ارجاع داده می‌شوند تا اقدامات درمانی مناسب و به‌موقع انجام شود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان و تکمیل واکسیناسیون آنان در پایه‌های تحصیلی اول، چهارم، هفتم و دهم اجرا می‌شود، ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید از نیمه اول مهر ماه فراخوان‌های لازم در این خصوص منتشر خواهد شد و این طرح بدون ازدحام دانش‌آموزان و براساس نوبت‌دهی اجرا می‌شود تا سلامت دانش آموزان به مخاطره نیفتد.

احمدیان بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها از مهم ترین نکات در پیشگیری از کرونا محسوب می‌شود و این موارد باید برای مادران باردار و سالمندان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ز.ق
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.