سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت گردشگری کشور نیازمند تشکیل صندوق حمایت از گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: یکی از نیاز‌های اساسی در صنعت گردشگری کشور تشکیل صندوق حمایت از گردشگری در راستای حمایت از فعالان و سرمایه‌گذاران این حوزه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در جلسه بررسی چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری کشور با محوریت اردبیل که در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، گفت: یکی از نیازهای اساسی در صنعت گردشگری کشور تشکیل صندوق حمایت از گردشگری در راستای حمایت از فعالان و سرمایه‌گذاران این حوزه است.

او افزود: همان گونه که در بخش کشاورزی صندوقی به منظور حمایت از کشاورزان در صورت وارد شدن ضرر و زیان به این بخش ایجاد شده و فعالیت می کند، با راه‌اندازی صندوق حمایت از گردشگران می‌توانیم زمینه برای حمایت از فعالان این حوزه را در مواقع بحرانی نظیر شیوع ویروس کرونا که بیشترین خسارات را صنعت گردشگری و فعالان این حوزه متحمل شده‌اند، فراهم آوریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت بانک گردشگری تصریح کرد: انتظار می‌رود تا نیاز فعالان گردشگری به امور بانکی نظیر ارائه تسهیلات و برخی موارد حمایتی از طریق بانک گردشگری برطرف شود و بانک گردشگری به عنوان یک بانک تخصصی تنها نام بانک را یدک نکشد.

فلاحی راه‌اندازی شبکه گردشگری به صورت مستقل در صدا و سیما را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود تا با همکاری صداوسیما و مجلس شبکه گردشگری در راستای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در صداوسیما ایجاد و با تولید برنامه به زبان‌های مختلف گامی در راستای رونق صنعت گردشگری بداشته شود.

او با اشاره به شعار سال بیان کرد: برای توسعه و رونق تولید و اشتغال به ویژه در بخش گردشگری، محدودیت اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی مانع تحقق تمامی اهداف و برنامه‌ها در این حوزه می‌شود و انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار پای کار بیایند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل خواستار تصویب تعطیلات زمستانی توسط مجلس برای خروج گردشگری کشور از حالت فصلی و رونق گردشگری شد و افزود: با تدوین تقویم گردشگری در کشور به صورت جامع که تمامی فصول را در بر گرفته و تمامی ظرفیت‌های گردشگری چهارفصل را در نظر گیرد، می توانیم شاهد خروج گردشگری از حالت فصلی باشیم.

فلاحی گفت: برای تبدیل گردشگری به صنعتی پرسود در کشور با توجه به قابلیت‌های موجود در این بخش، انتظار می‌رود تا در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نگاه ویژه حمایتی به بخش گردشگری انجام شده و از مشورت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

او با اشاره به نقش آب‌های گرم معدنی در رونق گردشگری افزود: ‌آب‌های گرم معدنی در بخش گردشگری و رونق این بخش تاثیر داشته و با توجه به این نقش نباید رویکرد به آن به دید کالا و سرمایه باشد بلکه از آن به عنوان ظرفیتی برای جذب سرمایه‌گذار بهره برداری شود که در راستای تحقق این امر خواستار انتقال مدیریت آب‌های گرم از وزارت نیرو به وزارت میراث‌فرهنگی هستیم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.