سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد؛

اجرای طرح یاریگران زندگی در تمامی مدارس کشور تا سال ۱۴۰۰

یاوری گفت: ۱۲ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته‌اند و برای سال ۱۴۰۰ تمام مدارس کشور شامل این طرح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر، اظهار کرد: در حدود ۶ سال پیش طرح ستاد مبارزه با موادمخدر شکل گرفت و راه‌های مختلفی برای مقابله با اعتیاد در نظر گرفته شده است.

یاوری گفت: ابتدا مبارزه با موادمخدر فیزیکی بود، اما کم کم به این سمت رفت که با اقدامات پیشگیرانه به کمک سایر دستگاه‌ها فعالیت کنیم و از حدود یک سال پیش با نظر دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیم گرفته شد از کمک‌های مردمی استفاده کنیم و اسم این طرح را طرح یاریگران زندگی گذاشتیم، با این کار قصد داشتیم که در جامعه یک گفتمان‌سازی را ایجاد کنیم و آموزش‌های تخصصی را به مردم دهیم.

وی افزود: با کمک آموزش و پرورش کانون‌هایی را در مدارس ایجاد کردیم و وظیفه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر را بر عهده آن‌ها گذاشتیم. ۱۲ هزار مدرسه از ابتدای این طرح تا به امروز تحت پوشش قرار گرفتند و آموزش‌های لازم را دریافت کردند و کانون‌ها فعال شده‌اند و فعالیت خود را انجام می‌دهند. امیدوار هستیم سال ۹۹ تعداد مدارس به حدود ۴۰ هزار مدرسه برسد و برای سال ۱۴۰۰ تمام مدارس کشور درگیر این موضوع شوند و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: بحران اعتیاد از سن ۱۴ و ۱۵ سالگی شروع می‌شود، به همین دلیل ما از دوران دانش آموزی و دانشگاه تلاش می‌کنیم که آموزش‌های لازم را به نوجوانان و جوانان ارائه دهیم. در کنار این طرح، طرح یاریگران ورزش و کار نیز فعال می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.