سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور مترجم ناشنوایان در برنامه‌های صدا وسیمای یزد

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد از انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه برای حضور مترجم ناشنوایان در برخی از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سپنتا نیکنام عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: تفاهم نامه چهار جانبه با حضور رئیس صداو سیمای مرکز یزد، رئیس اداره بهزیستی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد و نماینده‌ای از کانون ناشنوایان استان یزد در محل شورای اسلامی شهر یزد برای حضور مترجم ناشنوایان در صدا و سیمای یزد امضا شد.

او افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه خدمت رسانی به معلولان در برنامه ریزی‌های شهری است که این برنامه ریزی فقط جنبه عمرانی و سخت افزاری نداشته و از نظر نرم افزاری و زیر ساختی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

نیکنام ادامه داد: با توجه به نیاز ناشنوایان برای استفاده از برنامه‌های استانی صدا و سیما، پیشنهاد حضور مترجم ناشنوایان به صدا و سیمای مرکز یزد داده شد و با موافقت ریاست صدا و سیما تفاهم نامه بین طرفین امضا شد.

عضو کمیسیون خدمات شهری اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه تامین زیر ساخت‌های فنی لازم برای حضور مترجم به عهده سازمان صدا و سیما، حق الزحمه مترجم و هزینه بر عهده شورای اسلامی شهر یزد و برنامه ریزی برای حضور مترجم در برنامه‌ها بر عهده کانون ناشنوایان استان و هزینه ایاب و ذهاب مترجم بر عهده سازمان بهزیستی است.

او افزود: به این ترتیب از این پس مترجم ناشنوایان در یکی از سه بخش خبری شبکه استانی یزد و نیز دو برنامه علمی و پزشکی که از طرف سازمان صدا و سیمای مرکز یزد برای شبکه ملی شما تهیه می‌شود، حضور دارد.

نیکنام ابراز امیدورای کرد که اینگونه طرح ها، الگویی برای تمرین رعایت حقوق دیگر شهروندان در جامعه باشد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.