به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت مترو قم گفت: پروژه نسبت به قبل تغییرات زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق میافتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافتهای فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمیتوانیم از پلاکهای ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محورهای اصلی باید اتفاق افتاده باشد.
او ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر اجرای ایستگاه را داشتیم که ۱۲۰ متر طول و ۳۰ متر عرض هر ایستگاه است.
حلواییزاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب میشود، افزود: برخی از نقاط باید بالغبر ۲۵ متر زیرزمین را حفر میکردیم که این اقدام انجامشده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمتهای عبور تی بی ام، وقتی خاکبرداری انجام میشد، سازههای بتنی نصب میگردید که مشکلی ایجاد نمیکرد.
انتهای پیام/ح