سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش صنایع نظامی آلمان و فرانسه برای کاهش وابستگی به آمریکا

رسانه‌های آلمان گزارش دادند کارخانه‌های تسلیحات سازی آلمان و فرانسه به دنبال راه‌هایی هستند تا وابستگی خود به فناوری‌های آمریکا را از بین ببرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک نشریه آلمانی گزارش داد شرکت‌های نظامی و صنعتی آلمان و فرانسه به سختی تلاش می‌کنند تا راه‌هایی بیابند که وابستگی آن‌ها را در استفاده از فناوری‌های آمریکا در تولید تجهیزات نظامی از جمله در موضوع حفاظت از داده‌ها از میان ببرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، این شرکت‌ها به دنبال آن هستند تا چندین سیستم تسلیحاتی از جمله بالگرد، نوع جدیدی از مسلسل برای نیرو‌های مسلح آلمان و همچنین یک جنگنده تحت برنامه سیستم دفاع هوایی آینده اروپا تولید کنند.

بنا به نوشته همین رسانه، در عین حال شرکت‌های اروپایی از این واقعیت نیز راضی نیستند که مطابق با مقررات بین المللی ترافیک تسلیحات آمریکا (ITAR)، این کشور توانایی خود را برای کنترل تولید تسلیحات با استفاده از فناوری‌های آمریکا حفظ می‌کند و در صورت نیاز صادرات را محدود می‌سازد.

به نوشته رسانه آلمانی، «فلورنت چاونسی» مدیر فروش شرکت تولیدی موتور بالگرد «سافران» فرانسه در این خصوص گفت: «بدون ITAR و سایر سیستم‌های نظارتی آمریکا، اروپا آزادی بیشتری در تهیه کالا‌های نظامی به دست می‌آورد. یکی از مزایای محصولاتی که ۱۰۰ درصد در اروپا تولید شده‌اند این است که این شرکت‌ها در اروپا باقی می‌مانند و به دست کشور‌های غیراروپایی نمی‌افتند.»

فرانسه و آلمان برنامه مشترک سیستم دفاع هوایی آینده اروپا را در ژوئیه سال ۲۰۱۷ آغاز کردند که هدف آن تولید یک جنگنده کاملاً اروپایی است. این هواپیما سرانجام جایگزین جنگنده‌های نسل چهارم یورو فایر Typhoon و Dassault Rafale خواهد شد. شرکت‌های ایرباس و «داسالت اویشن» در ساخت این هواپیما سهیم هستند. شرکت فرانسوی سافران و شرکت آلمانی MTU Aero Engines در توسعه موتور این هواپیما همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.