نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای به اتهام‌زنی‌ها علیه تهران پرداخت و از تلاش‌های واشنگتن برای جلب موافقت سایر کشور‌ها به منظور تحریم تسلیحاتی ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای با روزنامه «الشرق الاوسط» به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و از تلاش برای تمدید تسلیحاتی ایران و سفر‌های خود با هدف جلب موافقت کشور‌های عربی و اروپایی در این خصوص خبر داد.

او در این گفتگو با طرح این ادعا که تهران سلاح سنگین به کشور‌های همسایه ارسال می‌کند و از تروریست‌ها و شبه نظامیان در برخی کشور‌های منطقه و جهان حمایت می‌کند، از محتوای مذاکرات با دیگر طرف‌ها با هدف افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرده برداشت.

برایان هوک در پاسخ به سوال درباره تحریم تسلیحاتی ایران مدعی شد: ما پروژه‌ای داریم که تلاش می‌کنیم تمامی اعضای دائم یا غیردائم شورای امنیت به آن رأی دهند و مسئله مهم این است که تحریم‌های تسلیحاتی که از ۱۳ سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آینده به پایان می‌رسد، تمدید شود.

او با تکرار اتهامات خود علیه ایران گفت: تمدید نشدن این تحریم‌ها به معنای افزایش خطرات برای تمام ملت‌ها و کشور‌های منطقه و دوستان ما در خلیج (فارس) و جهان خواهد بود و همچنین به معنای صادرات بیشتر سلاح از ایران به یمن، سوریه، عراق و لبنان و فرستادن سلاح‌های ایرانی بیشتر برای حزب‌الله لبنان، حماس و مانند آن است. ما این مسئله را تماما محکوم می‌کنیم و منفعت ملت‌ها و دولت‌های منطقه را در حمایت از توسعه و بهبود اوضاع و پایان دادن به دلایل افراط‌گرایی و تروریسم می‌دانیم.

برایان هوک در پاسخ به سوال الشرق‌الاوسط درباره ماهیت «گام‌های آینده دولت آمریکا برای حمایت از این رویکرد سیاسی» گفت: سفر‌هایی به تعدادی از کشور‌های اروپایی و عربی خواهم داشت تا تهدیدات ایران برای کشور‌های منطقه و ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور را توضیح دهم؛ به دلایل امنیتی و سیاسی جزئیات بیشتری ارائه نمی‌دهم، اما این موضوع را با سفرای آمریکا در جهان پیگیری می‌کنم تا اینکه شورای امنیت تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند و تحریم‌های دیگر از جمله تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ادامه خواهد داشت.

او سوال الشرق الاوسط درباره نظر خود درخصوص رویکرد‌های انتقادی از برخی سیاست آمریکا به ویژه در دوره دونالد ترامپ و از جمله آن‌ها تحریم ملت‌ها که در واقع موجب ضرر ملت‌ها و نه مقامات می‌شوند را این طور پاسخ داد: این چیزی است که مقامات ایران می‌گویند و بسیاری از مردم ایران به «سیاست‌های داخلی» اعتراض دارند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد واشنگتن نمی‌خواهد در امور داخلی ایران مداخله کند، اما نمی‌تواند بپذیرد که ایران سلاح‌های بیشتری دریافت کند.

برایان هوک در پایان از اطمینان طرفداران دونالد ترامپ و جمهوری خواهان به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و تداوم سیاست‌های خارجی وی در تمدید تحریم علیه ایران سخن گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
اینکه کنار رفته بود، چی شد دوباره اظهار نظر میکنه ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
هوک مثال چغندر داخل میوه !!
آخرین اخبار