سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم برلین در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌ها آمدند

عده‌ای از مردم برلین امروز در اعتراض به اقدامات دولت برای مقابله با شیوع کرونا به خیابان‌ها آمدند و خواستار بازگشت زندگی به حالت عادی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز عده‌ای از مردم برلین، پایتخت آلمان، در خیابان‌های این شهر تجمع کردند و به اقدامات مسئولان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا معترض شدند. این معترضان شعار «پایان همه‌گیری و روز آزادی» را برای تظاهرات خود انتخاب کرده بودند.

این تظاهرات که از سوی گروه‌های مختلفی از جمله «۷۱۱ Querdenken» مستقر در اشتوتگارت برگزار شد به دنبال افزایش دوباره میزان شیوع کرونا و به تبع آن افزایش محدودیت‌ها در این کشور به راه افتاده است. انتظار می‌رود علاوه بر این تظاهرات چندین تجمع اعتراضی دیگر نیز در قسمت‌های مختلف برلین برگزار شود. این افراد خواستار کاهش محدودیت‌هایی که برای مهار کرونا اعمال شده هستند و می‌خواهند زندگی به حالت عادی خود بازگردد.

ماه گذشته، دولت‌های فدرال و محلی توافق کردند که برای مهار شیوع محلی این بیماری اقدامات محکم‌تر و هدفمندتری را در پیش بگیرند. بنا بر این اقدامات، ساکنان مناطقی که کرونا در آنجا شیوع بیشتری دارد برای سفر به بخش‌های دیگر آلمان باید ثابت کنند که در ۴۸ ساعت گذشته آزمایش کرونا انجام داده‌اند و جواب آن منفی بوده است.

چند روز پیش، لوتار ویلر، رئیس مؤسسه روبرت کوش با تأکید بر اینکه شهروندان آلمانی باید از اقدامات و محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای مهار ویروس کرونا در «ماه‌های آینده» پیروی کنند، گفت این قوانین نباید زیر سؤال برود.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون در آلمان ۲۱۰ هزار و ۶۶۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها نُه هزار و ۲۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آلمان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در میان سایر کشور‌های جهان در رده ۱۸ قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.