وزارت بهداشت لهستان امروز با اعلام تعداد مبتلایان جدید به کرونا در این کشور گفت برای سومین روز پیاپی این آمار در حال رکورد زدن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت بهداشت لهستان امروز بیشترین تعداد مبتلایان جدید به کرونا را در یک شبانه روز در این کشور شناسایی کرد. بنا بر اعلام این وزارتخانه، سه روز پیاپی است که تعداد مبتلایان در لهستان رکورد می‌زند.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت لهستان، در شبانه روز گذشته ۶۵۸ مورد ابتلای جدید در این کشور شناسایی شده است که این رقم از ابتدای شیوع کرونا در این کشور اروپایی بی‌سابقه بوده و این رقم سه روز است که مدام در حال افزایش است. به گفته این مقامات از میان این ۶۵۸ نفر مبتلای جدید، بیش از ۲۰۰ مورد آن در منطقه سیلسیا در جنوب لهستان بوده است که همگی از معدنچیان فعال در این منطقه هستند.

نخست وزیر لهستان اعلام کرده است در صورتی که شرایط رو به وخامت بگذارد به احتمال زیاد محدودیت‌های کرونایی دوباره بازخواهند گشت. لوکاش سوزومسکی، وزیر بهداشت نیز امروز اعلام کرد ممکن است محدودیت‌هایی برای برگزاری مراسم‌ها اعمال شود. او در گفتگو با رادیو ۲۴ RMF گفت «داریم به این موضوع فکر می‌کنیم که آیا در مناطقی که بیشترین تعداد ابتلا را گزارش می‌کنند محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم یا خیر. مثلا اینکه مراسم‌های عروسی با تعداد افراد کمی برگزار شود و یا اصلا برگزار نشود.»

مقامات بهداشت لهستان اعلام کرده‌اند شیوع ویروس کرونا در میان معدنچیان نتیجه کاهش محدودیت‌هایی است که پیش‌تر اعمال شده بود. هرچند به گفته این مقامات شرایط کار کردن در معدن به گونه‌ای نیست که بتوان فاصله اجتماعی را رعایت کرد.

تاکنون در لهستان ۴۶ هزار و ۳۴۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها هزار و ۷۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار