سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواص شیرمادر؛ از افزایش ضریب هوشی تا جبران کمبود ویتامینA

کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شرق کرج گفت: تغذیه با شیر مادر كمبود ویتامین A و بسیاری از اختلالات را در كودک كاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، کبری زارع زاده، کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شرق کرج به مناسبت هفته‌ی جهانی تغذیه با شیر مادر با بیان این که تغذیه با شیر مادر كمبود ویتامین A و بسیاری از اختلالات را در كودک كاهش می‌دهد، گفت: تغذیه با شیر مادر هر ساله جان تعداد زیادی از کودکان را نجات می‌دهد و میلیون‌ها کودک از ابتدا به بیماری‌های شایع قابل پیشگیری حفاظت می‌کند و سبب استحکام روابط عاطفی مادر و کودک شده و نقش مهمی نیز در سلامت مادران ایفا می‌کند.

کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شرق کرج افزود: اهمیت تغذیه طبیعی نوزاد سبب شده است تا از سوی سازمان‌های بهداشت جهانی و یونیسف همه ساله از ۱۰ تا ۱۶ مرداد به‌عنوان هفته جهانی شیر مادر تعیین شود.

زارع زاده با بیان این که شیر مادر امنیت غذایی شیرخواران و کاهش هزینه‌های ابتلا و بستری کودکان و همچنین تکامل شخصیت روانی و اجتماعی کودکان را به همراه دارد، گفت: شیر مادر باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود.

او افزود: طی بررسی تغییرات کمی و کیفی شیر مادر به این نتیجه رسیدند که شیر مادر متناسب با سن نوزاد و برای نوزاد نارس نیز بهترین انتخاب است.

کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شرق کرج گفت: شیردهی مادر کلیه نیاز‌های نوزاد را از ساعات اولیه پس از تولد تامین می‌کند و لازم است که تا ۲ سالگی تغذیه با شیر مادر ادامه پیدا کند و پس از ۶ ماهگی که نیاز‌های تغدیه‌ای شیرخوار تغییر می‌کند که در آن زمان علاوه بر شیر مادر تغذیه تکمیلی و مصرف مکمل آهن نیز برای کودک شروع می‌شود.

زارع زاده با بیان این که شیر مادر همیشه در دسترس و آماده است و هزینه‌ای برای خانواده ندارد افزود: شیر مادر تامین کننده سلامت جسم و روان نوزاد است.

انتهای پیام /ر.ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.