سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام خبر داد؛

طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای اولین بار در کشور

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در پروژه قطار ملی، طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای اولین بار در داخل کشور است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین اقدامات در پروژه قطار ملی، طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای اولین بار و با استفاده از تخصص مهندسان و طراحان شرکت‌های دانش بنیان داخلی است، اظهار کرد: در این فرآیند زنجیره کامل سیستم رانش شامل ترکشن موتور، گیربکس و کوپلینک، باکس برق فشار قوی (HV Box)، مبدل برق کمکی (ACM)، مبدل کنترل ترکشن موتور (MCM)، مقاومت ترمزی (DBR) و سلف خط (Line Inductor) بومی سازی شده که سهم حدود ۲۵ درصدی در کل قطار را دارد. این موضوع علاوه بر تأمین نیاز ساخت قطار مترو، در تأمین لوازم یدکی مصرفی و همچنین در تعمیرات اساسی ناوگان کنونی نیز دارای اهمیت بسزایی است.

او افزود: همچنین برای اولین بار در داخل و در قالب این پروژه شبکه کنترل و مانیتورینگ قطار (TCMS) به دست مهندسان کشور راه اندازی می‌شود که با داشتن سهمی حدود ۵.۱ درصد از کل قطار، در ایجاد قابلیت انتخاب تجهیزات از بازار جهانی و ارتقای زیر مجموعه‌ها نقش حیاتی دارد.

امام گفت: در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان و مسافران، در قطار متروی ملی سیستم اطلاع رسانی به مسافران ارتقا پیدا کرده و بستر نرم افزاری و سخت افزاری آن توسط شرکت دانش بنیان ملی طراحی، نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بیان کرد: با وجود بهره برداری بیش از ۲۶۰۰ عدد بوژی در ساختار قطار‌های متروی تهران نیاز به بیش از ۲۰۰۰ عدد در چند سال آینده، تا قبل از این پروژه این زیرمجموعه که حدود ۱۲ درصد از قطار مترویی هست از خارج وارد می‌شد. در این پروژه برای اولین بار ۱۴ عدد بوژی مورد نیاز قطار توسط شرکت دانش بنیان داخلی طراحی و در حال ساخت است که تحقق این امر در آینده نزدیک می‌تواند وابستگی به بیگانگان را مرتفع سازد.

امام بیان کرد: در این پروژه برای اولین بار راهرو بین واگن‌ها (گنگوی)، تهویه مسافری، تهویه کابین راهبر، مبدل اضطراری و رله باکس قطار مترو بومی سازی و از خروج مقادیر قابل توجهی ارز جلوگیری شده و باور ملی در این صنعت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه در این پروژه ملی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و ابتکار متخصصان بومی از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور ممانعت به عمل آمده و بستر اشتغال زایی مهیا شده است، گفت: با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت واگن سازی تهران قطعا می‌توانیم تأمین واگن‌های متروی تهران را سرعت بخشیم که این امر موجب رضایتمندی مردم هم فراهم خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.