سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه پایدار ورونق گردشگری با ایجاد آزادراه خرم‌آباد-اراک در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ایجاد آزادراه خرم‌آباد-اراک بر توسعه پایدار و رونق گردشگری نقش مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ، اظهار داشت: در سنوات گذشته به دلیل عبور آزادراه خرم‌آباد-اراک و برخورد این طرح با چند اثر تاریخی، موانع و مشکلاتی بوجود آمده که در چند نقطه موجب توقف این طرح شده است.

او با اشاره به اهمیت این طرح و لزوم اتمام آن افزود: در همین راستا و با هدف رفع موانع و مشکلات موجود از رؤسای پژوهشگاه میراث فرهنگی و همچنین پژوهشکده باستان‌شناسی دعوت کردیم تا به همراه کارشناسان استان، در تاریخ هشتم مرداد ماه ۱۳۹۹ به صورت میدانی محل را مورد مطالعه و کارشناسی قرار دهند.

قاسمی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن بحث توسعه و لزوم اجرای این طرح بزرگ در آینده نزدیک مطالعات باستان‌شناسی این طرح به سرانجام برسد تا هر چه سریعتر مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اهمیت ایجاد این آزاد راه و تاثیر مستقیم آن بر توسعه پایدار و رونق گردشگری استان، خواستار رفع موانع، با در نظر گرفتن اهمیت و ماهیت فرهنگی تپه‌های تاریخی شد.

بهروز عمرانی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز در این باره گفت: جهت بررسی دقیق‌تر و ارائه راهکار اجرایی و عملیاتی به نقشه‌های توپوگرافی دقیق‌تری از محل تداخل آزاد راه با تپه‌های تاریخی رمضان و آهنگران نیاز داریم، تا پس از بررسی توسط کارشناسان مربوطه، بهترین راهکار ممکن با کمترین میزان خسارت به آثار، ارائه شود.

روح الله شیرازی رئیس پژوهشکده باستان شناسی نیز ضمن تاکید بر حفظ این آثار یادآور شد: این بازدید میدانی در محل تداخل آزاد راه با تپه‌های تاریخی آهنگران و رمضان و پیرو جلسه هفتم مردادماه امسال، شورای فنی وزارت میراث فرهنگی کشور انجام شده است. شیرازی گفت: هدف ما حفظ تپه‌های تاریخی و نیز اجرای طرح آزادراه به صورت توأمان است که جهت نیل به این اهداف، کارشناسان پژوهشکده باستان شناسی در کوتاه‌ترین زمان، طرح پیشنهادی ارائه شده از سوی کارشناسان استان را مورد بررسی و اعلام نظر قرار خواهند کرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سوری
۱۷:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اگر به دنبال کاهش مسیر خرم آباد به تهران هستید ،بهتر است از مسیر خرم آباد نورآباد نهاوند سپس قهاوند و آزاد راه تهران ساوه استفاده کنید .در واقع مستقیم ترین راه ،اگر آزاد در این مسیر باشه ،خیلی راه اهواز و خرم آباد تا تهران کوتاه میشه ،ازاد راه را در این مسیر احداث کنید .وباز مثل همیشه پول مملکت رو با لابی بازی شهرهایی مثل همدان و اراک به هدر ندهید لطفا