سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف اصلی توسعه بندر چابهار، افزایش ترانزیت و صادرات است

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی توسعه بندر چابهار افزایش حجم ترانزیت و صادرات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، هدف اصلی توسعه بندر چابهار را افزایش حجم ترانزیت و صادرات عنوان کرد و گفت: در این راستا جهش خوبی را شاهد هستیم و به ویژه در دو سال اخیر میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر رشد قابل توجهی داشته است.

او گفت : از اواخر پارسال موضوع صادرات و ترانزیت در بندر چابهار استارت خورد و کشتی‌های زیادی به طور عمده کالا‌های ترانزیتی را از کشور‌هایی همچون افغانستان به سایر مقاصد از جمله هند بارگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقداری از کالا‌ها نیز به صورت ترانشیپ است که در بنادر تخلیه و مجدد بارگیری می‌شود تا به مقاصدی نظیر کشور‌های حوزه آسیای شرقی و جنوب شرق ارسال شود.

شهدادی، بندر چابهار را امن‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالا‌های متعلق به سایر کشور‌ها نظیر هند، افغانستان و کشور‌های حوزه مشترک المنافع توصیف کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ هزار تن گندم از مبدا هند از طریق بندر چابهار به افغانستان ارسال شده که رشد قابل توجهی در همسنجی با پارسال داشته است.

او بیان داشت: بندر چابهار در تخلیه به موقع کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور آمادگی کافی دارد و با روند افزایشی تخلیه و بارگیری این نوع کالا‌ها و حمل زمینی آن، زمینه برای تأمین کامیون در مسیر برگشت برای حمل کالا‌های صادراتی از طریق بندر چابهار فراهم شده است که تأثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه واردات و صادرات خواهد داشت.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، همچنین اظهار داشت: عملیات اپراتوری بندر چابهار با هندی‌ها است و مقرر شده در آینده برای توسعه و تجهیز بندر سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.