سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با نفس انسانی در روز عید سعید قربان

کارشناس مسائل مذهبی در اهواز گفت: در روز عید سعید قربان حضرت ابراهیم (ع) با نفس خود مبارزه کرد و فرزندش حضرت اسماعیل (ع) را به قربانگاه برد.

حجت الاسلام و المسلمین آل کثیر کارشناس مسائل مذهبی در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عید قربان روز جشنی است که به مناسبت  آزمایش حضرت ابراهیم (ع) با قربانی کردن فرزندش حضرت اسماعیل (ع) از سوی خداوند و سربلندی آن حضرت از این آزمایش در تاریخ دهم ماه ذی الحجه برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع)  پس مبارزه با نفس خود به همراه فرزندش برای عمل به دستور الهی گام برداشت و خداوند فرمان رهایی حضرت اسماعیل (ع) و ذبح گوسفند را صادر کرد افزود: اگر کسی برای مبارزه با نفس خود قیام کند و محکم باشد خداوند عید قربان را برای او قرار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل کثیر تصریح کرد: عبادت در شب و روز عید قربان بسیار سفارش شده و احیای شب عید قربان و دعا،  نماز و نیایش بسیار فضلیت دارد و اعمال مستحب روز عید قربان شامل: غسل،  نماز عید قربان،  قربانی کردن،  زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعای ندبه است. 

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه بر اساس منابع دینی روزه گرفتن در عید قربان مانند عید فطر حرام است گفت: اگر بخواهیم به خداوند نزدیک شویم باید به امام نزدیک شویم و تبعیت داشته باشیم تا سعادت دنیا و آخرت را کسب کنیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.