سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیرساخت های رسانه ای در بخش صدا و سیما یک سرمایه اجتماعی برای استان است

معاون عمرانی استانداری فارس گفت : تقویت زیرساخت های رسانه ای در بخش صدا و سیما یک دستاورد ارزشمند و سرمایه اجتماعی برای استان است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی کوچی معاون عمرانی استانداری استان فارس، فارس را استانی پیشرو در زمینه زیر ساخت‌های رسانه‌ای دانست و گفت:  صدا و سیمای استان فارس در سال‌های گذشته یکی از مراکز پیشرو در حوزه رسانه در کشور  بوده است.

او، با اشاره به اینکه در طول سال‌های اخیر به دنبال تقویت تجهیزات فنی حوزه سیما در فارس، این استان به عنوان اولین استان دارای شبکه استانی ۲۴ ساعته در سطح کشور معرفی شده است، بیان کرد: پوشش حداکثری زیر ساخت های رسانه‌ای یک الزام بوده و باید تمام تلاش مسئولان ذیربط برای توسعه و تقویت این بخش به کار گرفته شود.  

رضایی تصریح کرد: بررسی پوشش شبکه صدا و سیما در سطح استان  نشان می‌دهد برخورداری بخش‌های شمالی استان نسبت به بخش‌های جنوبی آن  بیشتر است.

معاون عمرانی استانداری استان فارس ادامه داد: با توجه به تمرکز قابل توجه جمعیت در بخش‌های جنوبی استان،  سیاست مدیریت صدا و سیما،  پوشش جمعیت بیشتری از این بخش بوده و  تا به امروز، تحقق این سیاست به رغم محدودیت‌های زیرساختی دنبال شده است.

او، با بیان اینکه بررسی زیرساخت‌های فیزیکی فارس در زمینه توانایی ارسال امواج صدا و سیما، گواه موفقیت استان در این زمینه بوده، افزود: در سال‌های اخیر،  نرخ افزایش ایستگاه‌های فرستنده امواج صدا و سیمای مرکز فارس در مقایسه با کشور شرایط مطلوبی را تجربه کرده است.

رضایی اضافه کرد: در چند سال اخیر علاوه بر تقویت زیرساخت‌های فرستنده در استان، امکانات و تجهیزات تولید و پخش نیز رشد و توسعه قابل توجهی داشته که بررسی سهم نسبی فارس در زمینه زیرساخت‌ها و فرستنده‌های رادیویی نسبت به کشور گواه شرایط مطلوب استان در این زمینه است.

معاون عمرانی استانداری استان فارس با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از سطح استان فارس تحت پوشش شبکه‌های رادیویی قرار دارد ، اضافه کرد: رادیو و تولیدات آن به عنوان دومین ابزار اطلاع  سانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام/ت

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.