سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری چهارمین جلسه محاکمه متهمان پرونده هلدینگ آفتاب در مشهد

چهارمین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد با موضوع رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، چهارمین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد با موضوع رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب برگزار شد.

رئیس دادگاه از متهم عباس داوود زاده خواست تا در جایگاه قرار گرفته و از خود دفاع کند.

متهم داوود زاده با قرار گرفتن در جایگاه و در مقام پاسخگویی به سوالات مطروحه، گفت: از سال ۸۰ تا ۸۲ به عنوان حسابدار در دفتر آقای ثابت مشغول به کار بودم؛ اما، چون اطلاعات تخصصی مالیاتی نداشته ام قادر به ارائه مشاوره در این زمینه نیز نبوده ام.

او در پاسخ به سوال رئیس دادگاه درخصوص اتهامات خود، افزود: اظهارات خود در مراحل پیشین دادرسی را قبول دارم، هرچند از سال ۸۳ تا ۹۷ به صورت تلفنی با متهم ردیف اول ارتباط داشته و پیمانکاری می‌کردم.
 
وی در پاسخ به سوال رییس دادگاه درخصوص اتهامات خود افزود: اظهارات خود در مراحل پیشین دادرسی را قبول دارم، هرچند از سال ۸۳ تا ۹۷ به صورت تلفنی با متهم ردیف اول ارتباط داشته و پیمانکاری می‌کردم.

علی رغم اعلام قبلی رئیس دادگاه در زمینه امکان دسترسی وکلا به اسناد و مدارک پرونده جهت دفاع متقن و قانونی از موکلان خود؛ وکیل متهم داوود زاده در اظهاری قابل تامل، ادامه داد: پرونده را کامل مطالعه نکرده ام که این اظهارنظر با واکنش رئیس جلسه و همچنین نماینده دادستان مواجه شد.

غرابادیان به عنوان نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در این پرونده گفت: علی رغم امکان مطالعه پرونده از سوی وکیل متهم؛ متاسفانه او بدون اطلاع کامل و دقیق از محتوای اسناد و مدارک و اوراق پرونده و بدون توجه به اقاریر و اظهارات سایر متهمین؛ برای دفاع از موکل خود در محضر دادگاه حاضر شده اند که جای تامل و تعجب دارد. چگونه میخواهید درچنین شرایطی از حقوق موکل خود دفاع کنید؟

نهایتاً وکیل متهم داوود زاده گفت: لایحه دفاعیه خود را متعاقبا تقدیم حضور دادگاه خواهم کرد.

نیما حسینی مقدم متهم بعدی بود که به دستور رئیس دادگاه در جایگاه ویژه قرار گرفت تا پس از قرائت متن کیفرخواست صادره به سئوالات مطرح شده نسبت به خود پاسخ دهد.

او افزود: اولین فردی بودم که به دادسرا احضار شدم و در حوزه رایانه سر رشته‌ای ندارم؛ اما چاپ مدارک را مشاهده کرده بودم.

نماینده دادستان در خصوص اظهارات متهم گفت: نامبرده علیرغم اطلاع از اقدامات خلاف قانون که در موسسه انجام می‌شده و تذکراتی که دریافت کرده است، متاسفانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معاون دادستان گفت: با توجه به اخبار موجود در زمینه فعالیت‌های خلاف قانون برخی افراد و موسسات در زمینه آموزشی که منتهی به صدمات مادی و معنوی به جامعه به ویژه جوانان می‌شود؛ از فرصت مغتنم استفاده می‌کنم و از همین تریبون به کسانی که در این زمینه هنوز دارای فعالیت‌های مجرمانه هستند هشدار داده و اعلام می‌کنیم دادسرا در جهت انجام تکالیف خود، با این تخلفات قاطعانه برخورد خواهد کرد.

با اتمام اظهارات متهم و وکیل مدافع او، قاضی از متهم بعدی سعید حقگو خواست تا به اتهامات منتسبه به خود طبق کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان پاسخ دهد.
 
احسان ثابت گفت: برادر متهم ردیف اول هستم و به عنوان مدیر بازرگانی در دفتر امامت فعالیت می‌کردم. مهندس هستم و سال‌ها در خارج از کشور بودم و قصد داشتم به صورت موقت و به صورت کارمند در این موسسه فعالیت کنم. از نحوه فعالیت‌ها اطلاعی نداشتم و بنا به دلایلی سئوال نیز نمی‌کردم. پروژه‌ها اعلام و سپس اجرا می‌شد. در زمان اجرای پروژه گلدن استیت حضور نداشتم.

نماینده دادستان ادامه داد: بار‌ها توسط کارگروه نظارت به وی تذکر داده شده و متهم نیز تعهد می‌دهد. پس چگونه از فعالیت‌های برادر خود که متهم ردیف اول این پرونده است اطلاعی نداشته است؟

وکیل متهم احسان ثابت گفت: ما به دنبال روشن شدن حقیقت و شفاف شدن نقش موکل در فرآیند اقدامات موسسه هستیم. ضمن اینکه متهم ردیف اول از امور به زیر مجموعه خود اطلاعی نمی‌داده و موکل من کارمند امیر رضا ثابت بوده است. کارمندان حق دخالت در امور کلان موسسه را نداشته‌اند و این درحالی است که اقدامات انجام شده تخلف صنفی بوده و جرم محسوب نمی‌شود.

نماینده دادستان تاکید کرد: احسان ثابت در جلسات حضور داشته، برادر متهم ردیف اول است، تذکر دریافت کرده پس چگونه ادعا می‌کنید از اقدامات خلاف قانون اطلاعی نداشته؟ این موارد قابل قبول نیست. گفته های متهم در مراحل پیشین دادرسی با اظهارات اخیر متهم مغایرت داشته و منطبق با واقعیت نیست.

محمدجواد محمدعلیپور فرزند محمدرضا متهم بعدی بود که به جایگاه متهمین فراخوانده شد و قاضی از او  خواست تاپس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان؛ به دفاع از خود بپردازد.

انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.