سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه جایگاه ۲۲ کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : بر اساس نتایج پایش ملی محیط کسب و کار کشور در فصل بهار، استان کرمانشاه در جایگاه ۲۲ کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به نتایج پایش ملی فضای کسب و کار کشور در بهار امسال که طی روز‌های اخیر از سوی اتاق بازرگانی ایران منتشر شده، گفت : در کل کشور میانگین عدد شاخص فضای کسب و کار در فصل بهار ۶.۰۱ بود که نسبت به فصل گذشته (زمستان ۱۳۹۸) با عدد ۶.۰۵ وضعیت بهتری داشیم.

او درباره وضعیت فضای کسب و کار استان کرمانشاه در فصل بهار گفت : عدد شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه در بهار امسال ۶.۱۲ بود و در جایگاه ۲۲ کشور قرار گرفتیم.

او از تنزل جایگاه استان نسبت به فصل قبل خبر داد و افزود: در فصل قبل (زمستان ۱۳۹۸) با عدد ۵.۹۸، جایگاه ۱۷ کشور را از نظر فضای کسب و کار داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: بنا به گفته فعالین اقتصادی، غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه و محصولات که عمدتا هم ناشی از جهش نرخ ارز طی سه ماه اخیر بود، مشکلات تامین نقدینگی و همچنین صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد بیشترین سهم را در نامناسب بودن فضای کسب و کار استان داشته است.

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران،ادامه داد: عوامل نامناسب بودن فضای کسب و کار در کرمانشاه تقریبا هماهنگ با سراسر کشور است.

کاشفی درباره دلایل نامناسب شدن فضای کسب و کار استان کرمانشاه در بهار امسال نسبت به فصل گذشته افزود: معمولا فصل بهار از نظر کاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، ساختمانی، عمرانی و... پرکارتر از زمستان است و این تراکم کار‌ها بر وضعیت کسب و کار بی‌تاثیر نیست.

او از تاثیر شرایط شیوع بیماری کرونا، تعطیلی نزدیک به دو ماهه برخی فعالیت‌های تولیدی و تجاری، بسته شدن مرز‌ها و کاهش صادرات و ... نیز بر فضای کسب و کار استان یاد کرد و ادامه داد: البته این موارد مربوط به سراسر کشور است و فقط مختص به کرمانشاه نیست.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: آنچه باعث شده کرمانشاه در این فصل پنج رتبه تنزل جایگاه داشته باشد، ممکن است به تلاش استان‌های دیگر برای بهبود فضای کسب و کار و تسهیل امور از سوی آن‌ها برگردد که باعث شده قدری از دیگر استان‌های کشور جا بمانیم.

کاشفی افزود: اینکه فضای کسب و کار استان طی چند فصل گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده، نباید باعث شود دست از تلاش برداریم.

او با روندی که برای تسهیل امور و فرآیند‌های اداری در استان آغاز شده، در فصل‌های بعدی شاهد بهتر شدن فضای کسب و کار استان باشیم و ادامه داد: اینکه تا حدودی کرمانشاه از وضعیت قرمز کرونا فاصله گرفته هم می‌تواند امیدواری برای بهبود فضای کسب و کار در فصل‌های آتی خصوصا تابستان را بیشتر کند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به تاثیر مستقیم شاخص فضای کسب و کار بر وضعیت اقتصاد، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان، افزود: بهبود فضای کسب و کار یک بسته و متشکل از چندین زنجیره است که دستگاه‌های مختلف همه در آن نقش دارند و حتی یک لحظه هم نباید از تلاش برای بهبود این فضا کوتاه بیاییم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.