سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال اقلیم کردستان از توانمندی‌های فنی حرفه‌ای کردستان

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: اقلیم کردستان متقاضی صادرات توانمندی‌های مهارتی کردستان به این منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان در دیدار آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه درکردستان به مناسبت هفته ملی مهارت گفت: اقلیم کردستان متقاضی صادرات توانمندی‌های مهارتی از این استان به این منطقه است و در این راستا در حال تدوین تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی هستند.

احمدی افزود: این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله اعزام نیروی انسانی توانمند از جمهوری اسلامی بویژه استان کردستان برای ارایه آموزش‌های فنی حرفه‌ای به اقلیم کردستان عراق خواهد بود.

او با بیان اینکه در این راستا بدنبال فعال کردن بخش بین المللی آموزش مهارت فنی حرفه‌ای در این استان هستیم، اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای می‌تواند در توسعه کار آفرینی موثر باشد چرا که یکی از اصول بنیادی کار آفرینی مهارت آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان یادآور شد: دولت توجه ویژه‌ای به آموزش فنی و حرفه‌ای داشته و در این راستا سال ۱۳۹۶ قانون جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مصوب و شورای عالی مهارت نیز به تبع آن در کشور و استان‌ها تشکیل شده است.

اوبا اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کشور ما در کنار نیاز به دانش به پنجه‌های مهارتی نیز نیاز دارد، تاکید کرد: ایشان در گام دوم انقلاب نیز در بخش توجه به جوانان و در سیاست‌های گام دوم انقلاب نیز به مهارت آموزی اشاره کرده اند.

احمدی گفت: در این راستا سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور و به تبع آن استان برنامه‌های خود را در راستای نهادینه کردن این فرهنگ و همچنین توسعه دوره‌ها برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید متمرکز کرده است.

هر ساله از ۳۱ تیر ماه تا ۶ مرداد به نام هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.