سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۵ نقطه خونبار کرمانشاه ایمن سازی می‌شود

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در محور کرمانشاه به کامیاران سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ نفر کشته می‌دهیم، اما ساخت این مسیر ۴۵ کیلومتری که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، هنوز به اتمام نرسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رییس پلیس راه استان کرمانشاه  با اشاره به هزینه‌های متعدد جانی، روانی و مالی تصادفات بر استان گفت: کاهش آمار تصادفات یک کار بین بخشی است و تنها در اختیار پلیس نیست بنابراین موفقیت در این زمینه تنها با هماهنگی همه دستگاه‌های مرتبط از جمله راه و شهرسازی، صدا و سیما، استانداری و حمایت دستگاه قضایی میسر خواهد شد.

سرهنگ محمد حیدری با اشاره به کشته شدن ۳۵۲ نفر در تصادفات برون شهری در سال ۱۳۹۸ گفت: به عنوان نمونه ما در محور کرمانشاه به کامیاران سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ نفر کشته می‌دهیم، اما ساخت این مسیر ۴۵ کیلومتری که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، هنوز به اتمام نرسیده است.

او محور‌های کرمانشاه-کامیاران، پاوه-روانسر، کرمانشاه-اسلام آباد غرب و محور صحنه را پرحادثه‌ترین محور‌های جاده‌ای استان برشمرد و گفت: ۶۶ نقطه حادثه خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که نیازمند اصلاح فنی و هندسی هستند، اما کمبود اعتبار، اصلاح بخشی از آن‌ها را نیمه تمام گذاشته است.

سرهنگ حیدری از تجهیز ۹۵ درصد از جاده‌های برون شهری استان به سامانه هوشمند ثبت تخلفات خبر داد و گفت: پلیس راه با قاطعیت با تخلفات رانندگی برخورد می‌کند.



کرمانشاه در بین ۱۵ شهر پرتلفات نیست


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز بُعد مهم تصادفات را خسارت‌های روحی و روانی آن دانست و بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها با پلیس برای تقویت فرهنگ ترافیک و رانندگی تاکید کرد.
سرهنگ فضل الله شیری افزود: کرمانشاه تنها کلانشهری است که از پایش آنلاین تصاویر محروم است در حالی که اکنون اعمال آنلاین قانون یک ضرورت محسوب می‌شود.
او عنوان کرد: هرچند اسم کرمانشاه در بین ۹ شهر بحرانی کشور قرار دارد، اما خوشبختانه از نظر آمار تلفات ترافیکی در جمع ۱۵ شهری که بالای ۲۰۰ کشته در سال دارند، نیستیم.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه از کشته شدن ۲۵ نفر در سه ماه نخست امسال در حوادث ترافیکی درون شهری خبر داد و گفت: ۱۹ نقطه پر حادثه یا مستعد حادثه را در شهر‌های استان مشخص کرده‌ایم که اصلاحات فنی و مهندسی مورد نیاز درباره آن‌ها در دست اقدام است و البته این کار نیاز به اهتمام جدی شهرداری‌ها دارد.

به گفته او، تنها رنگ آمیزی جداول و آبیاری چمن‌ها وظیفه شهرداری نیست بلکه به همان اندازه نیز شهر‌ها نیازمند معابر و محور‌های ایمن و استاندارد هستند.


آسفالت جاده‌ها تعطیل شده است



در ادامه معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مشکل مالی و کمبود اعتبار را مهمترین دلیل پیشرفت کند طرح‌های جاده‌ای عنوان کرد.
علی طاهرآبادی افزود: با بخشنامه‌ای که به تازگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ کرده، همه طرح‌های آسفالت جاده‌ای تعطیل شده و حتی پیمانکاران امیدی به دریافت بدهی خود از دستگاه‌های دولتی ندارند.
به گفته او، سهمیه قیر استان از ۲۱ هزار تُن در سال ۹۷ به ۱۴ هزار تن در سال ۹۸ کاهش یافت و از ابتدای امسال تاکنون نیز تنها هزار تن قیر به ما داده شده است.
او همچنین درباره ۶۶ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های برون شهری استان گفت: تاکنون ۱۵ نقطه آن‌ها اصلاح شده و ۱۶ نقطه نیز تا پایان مرداد اصلاح می‌شود.


تکمیل محور کرمانشاه به کامیاران تا آخر سال

در ادامه نشست، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با انتقاد از طولانی شدن تکمیل طرح محور حمیل بین کرمانشاه و ایلام درباره آخرین وضعیت آن سوال کرد که مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در استان پاسخ داد: مجری ساخت این محور استان ایلام بود که ما سال گذشته ۱۴ ایراد به امنیت آن گرفتیم، اما هنوز برای اصلاح آن‌ها اقدامی نشده است.
الیاس سلیمانی همچنین درباره آخرین وضعیت تکمیل محور کرمانشاه به کامیاران نیز اظهار کرد: کمتر از ۱۲ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان کرمانشاه باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال آن نیز تکمیل شود.
به گفته او، مشکلات معارضان این مسیر حل شده و تنها حدود ۱۰ درصد از آن‌ها باقی مانده است که برای رفع این مشکل نیازمند حمایت قضایی هستیم.

۶۰ کشته در سه محور شهری کرمانشاه


در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، بزرگراه جانبازان، بزرگراه امام و حد فاصل میدان آزادی تا طاق بستان را سه محور پرحادثه شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: این سه محور ۱۹ نقطه حادثه خیز دارد که سال گذشته ۶۰ نفر تلفات داده است.
محسن ارجمندی گفت: برای اصلاح این نقاط حادثه خیز آرام سازی، اصلاح هندسی، احداث پل عابر پیاده، نرده گذاری و نصب تابلو در حال انجام است.

واگذاری ۱۸۰ دوربین به یک شرکت خصوصی



ارجمندی گفت: واگذاری طرح نصب ۱۷۰ تا ۱۸۰ دوربین ثبت تخلفات به یک شرکت خصوصی با هزینه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است که ۴۰ تا ۵۰ دوربین آن به صورت ثبت تخلف بزرگراهی، صد دوربین برای ثبت تخلف تقاطعی، ۲۰ دوربین در محدوده طرح ترافیک و ۲۰ دوربین نیز برای ثبت سایر تخلفات است که درآمد آن‌ها تا چند سال در اختیار شرکت خصوصی قرار می‌گیرد.

 

 

طرحی برای آموزش ترافیکی به دانش آموزان

 


 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه بر ضرورت حضور الکترونیکی و فیزیکی پلیس در محور‌های حادثه خیز استان تاکید کرد و در عین حال گفت: معتقدم می‌توان از چند کیلومتر سرعت غیر مجاز گذشت، اما لازم است که در مقابل حرکات خطرناک و ناایمن برخی رانندگان در سطح جاده‌ها برخورد قاطع صورت گیرد.
بهمن مرادی فر یکی از دلایل بالا بودن آمار حوادث جاده‌ای را ضعف فرهنگ ترافیکی و آموزش ناکافی دانست و گفت: ما در این زمینه برای پای کار آوردن آموزش و پرورش و ارای آموزش در مدارس اعلام آمادگی می‌کنیم.
او همچنین گفت: قانون بیمه یکی از مشکلات موجود در مسیر تنبیه متخلفان است به عنوان نمونه خسارت‌هایی که یک راننده مست به بار می‌آورد از صندوق خسارت بدنی پرداخت می‌شود مشروط به اینکه بعداً بازیافت شود که البته این اقدام نیز صورت نمی‌گیرد؛ از سوی دیگر با توجه به سیاست حبس زدایی و جایگزین شدن مجازات تقریباً مجازات بازدارنده‌ای برای متخلفان حوادث رانندگی باقی نمی‌ماند و دست قاضی هم برای اعمال جریمه مالی لازم بر افراد مقصر بسته است.
مرادی فر همچنین از حمایت قضایی برای رفع معارض‌های محور کرمانشاه به کامیاران خبر داد، اما تاکید کرد که کارشناسان راهداری باید در این باره نظرات کارشناسی ارائه کنند و برای تاخیر در عملیات اجرایی پرداخت خسارت در نظر گرفته شود.

عملکرد شهرداری کرمانشاه کمتر از انتظار


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه مطابق انتظار‌ها پای کار نیامده است گفت: اگر شهرداری در حوزه پیشگیری ورود کند بسیاری از جرایم کنونی اتفاق نمی‌افتد.
او از پلیس هم خواست که تنها به اعمال قانون و جریمه اکتفا نکند، زیرا گاهی تذکر آموزش می‌تواند تاثیر گذارتر باشد.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.