سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهارت آموزی راهکار مهم کاهش بیکاری است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: توسعه فرهنگ مهارت‌های آموزشی از مهم ترین اهداف سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی استان گفت: ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌های آموزشی از مهم‌ترین اهداف این سند است که دانشگاه‌ها باید از این ظرفیت بهره گیرند.

او افزود: بهره وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی مورد توجه مسئولان حوزه اشتغال باشد و با اجرای طرح‌های آموزشی و پیش از آن فرهنگ سازی در محیط خانواده باید به سمت این موضوع مهم گام برداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان ادامه داد: نیازمند بازنگری در تفکر و انتظارات از شغل در جامعه می‌باشیم و با این راهبرد جای ابزار و هدف عوض نخواهد شد و با توانمند سازی نیروی کار از بُعد تخصصی و فرهنگی شاهد افزایش بهره وری و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

در ادامه سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان در تاکید بر رشد مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، بیان داشت: میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در برخی از رشته‌ها را بیش از ۹۰ درصد است و مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید در استان رشد داشته باشد.

او ضمن تاکید بر شناسایی حلقه مفقوده بین مهارت و آموزش گفت: با راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان از طریق واحد‌های فناور این شرکت‌ها میتوان دانشجویان را جذب بازار کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان  گفت: استفاده از ظرفیت بنیاد علمی نخبگان، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان باهدف ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی بسیار اساسی است.

سعدالدین ادامه داد: بخش‌های مختلف صنعتی و آموزشی توجه به مهارت آموزی دارای اهمیت است و با رویکرد‌های نو نهضت مهارت آموزی در جامعه نهادینه شود و زیرساخت‌های خوبی برای مهارت آموزی در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت به معنای واقعی بهره برد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.