سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنیاد برکت ۷۵۰ طرح اشتغال‌زایی در دلفان اجرا می‌کند

فرماندار دلفان گفت: ۷۵۰ طرح اشتغال‌زایی از سوی بنیاد برکت در روستا‌های این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حشمت بهمنی در کمیته توسعه اشتغال روستایی و کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان افزود: اجرای طرح‌های اشتغال زایی در مناطق روستایی با عنوان طرح‌های سحاب و آسمان از سوی بنیاد برکت موجب می‌شود تا مناطق روستایی و محروم به توسعه پایدار برسند.

وی با بیان اینکه تسهیلات به روستا‌های بالای ۱۰۰ خانوار با نرخ بیکاری بالا و درآمد پایین اختصاص یافته، اظهارداشت: بنیاد برکت در ۲۳۹ روستای محروم دلفان فعالیت می‌کند و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد رونق اقتصادی در این شهرستان باشیم.

به گفته وی رویکرد دولت توجه ویژه به مناطق محروم روستایی است و افزایش تخصیص اعتبارات روستایی نشان توجه دولت به مناطق محروم روستایی می‌باشد.

بهمنی با بیان اینکه روستا‌های دلفان ظرفیت‌های خوبی برای تولید و اشتغال دارند، گفت: شناسایی کامل امکانات و ظرفیت‌های نهفته در شهرستان دلفان می‌تواند به تولید رونق اقتصادی و رفع محرومیت روستا‌ها منجر شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح‌های اشتغالزایی روستایی باید پایداری شغل باشد، اضافه کرد: از جمله اهداف جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، توسعه اشتغال پایدار از طریق توانمندسازی جوامع محلی و تقویت پایه‌های اقتصادی و توسعه مناطق روستایی است.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی فراوانی در شهرستان وجود دارد که بیکاری مهم‌ترین مشکل مردم دلفان است و حدود ۱۰ هزار خانوار این شهرستان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال زایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.