سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان دومین استان کشور در زمینه آبیاری نوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طی سه سال گذشه ۳ هزار ۸۱۰ هکتار از اراضی کرمان به سیستم آبیاری کم فشار تجهیز شدند و این استان رتبه دوم کشور در اجرای آبیاری نوین را دارد.

عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام اینکه طی سه سال گذشه سه هزار ۸۱۰ هکتار از اراضی کرمان به سیستم آبیاری کم فشار تجهیز شدند گفت: این تعداد طرح در قالب یک هزار و ۸۰۰ پروژه اجرا شد.

او افزود: سیستم آبیاری کم فشار ابداعی باغداران استان کرمان است و برای خرده مالکین بسیار موثر است.

سعیدی با اشاره به اینکه در این روش هیچ نیازی به استخر، برق و ایستگاه پمپاژ نیست بیان کرد: این روش آبیاری برای اراضی خرد در حد نیم هکتار و تا چندین هکتار نیز قابل اجرا است.

او گفت: استان کرمان دارای رتبه دوم کشور در آبیاری تحت فشار می باشد و یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح سیستم آبیاری نوین است.

سعیدی با اعلام اینکه تاکنون بالغ بر ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده و در حال حاضر نیز حدود ۶ هکتار در دست اقدام است اظهار کرد: تحول بسیار بزرگی در زمینه بهینه سازی مصرف آب و مقابله با چالش‌های کم آبی در مناطق کویری این استان رقم خورده است و امیدواریم با استقبال بهره برداران شاهد تداوم در این حوزه و ارتقای بهره وری و بهینه سازی آب کشاورزی باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:استان کرمان به رغم کم آبی و آب و هوای کویری از مهمترین مناطق کشاورزی کشور محسوب می‌شود که پسته، خرما، مرکبات، گردو، بادام، صیفی جات و محصولات جالیزی از مهمترین محصولات این بخش است که به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.